Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Nxitja e Investimeve të kualifikuara dhe shpëtimi i Familjes Shqiptare”
1. Qartësia e Premtimit
Premtimi është i qartë në qëllimin e tij për të nxitur investime dhe mundësi ekonomike për ata që rikthehen në Shqipëri dhe për forcimin e stabilitetit të familjeve shqiptare. Ai përcakton disa objektiva kryesore, përfshirë zhvillimin e rajoneve dhe krijimin e mundësive për punësim dhe zhvillim të qëndrueshëm. Megjithatë, mund të ishte më specifik lidhur me mekanizmat dhe masat konkrete për realizimin e këtyre qëllimeve.
Vlerësimi: (4/5)Premtimi është i qartë, por do të mund të përfshinte më shumë detaje për mënyrën e implementimit.
2. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
Shqipëria ka përjetuar një periudhë të gjatë emigrimi masiv, që ka sjellë humbje të kapitalit njerëzor dhe ulje të mundësive ekonomike për ata që kanë mbetur në vend. Megjithatë, përpjekjet për të rikthyer emigrantët dhe investimet e tyre janë të vështira për shkak të sfidave të infrastrukturës, burokracisë dhe kushteve të pasigurta për biznes. Kjo kërkon një plan të detajuar për të adresuar këto pengesa dhe për të krijuar mundësi të qëndrueshme për të rinjtë dhe për ata që janë të gatshëm të investojnë.
Vlerësimi: ️ (3.7/5)Ka mundësi të mëdha për përmirësim, por kërkon një mjedis të qëndrueshëm dhe përmirësime të dukshme.
3. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
Për realizimin e këtij premtimi, duhen masa të qarta dhe të mundshme për të mbështetur rikthimin e emigrantëve dhe zhvillimin e komunitetit, përfshirë:
  • Nxitja e investimeve të kualifikuara: Stimujt fiskalë dhe mundësitë e mbështetjes për krijimin e bizneseve mund të ofrojnë mundësi të rëndësishme për zhvillim.
  • Mbështetje për familjet shqiptare: Kjo mund të realizohet përmes mundësive për punësim dhe zhvillim të qëndrueshëm ekonomik në rajone të ndryshme, duke siguruar mundësi të reja punësimi për të rinjtë dhe forcimin e komunitetit.
  • Rimëkëmbja e shtetit shqiptar: Kjo do të kërkojë investime në infrastrukturë, edukim dhe shëndetësi, si dhe krijimin e kushteve të mira për jetesë dhe mundësi për të ardhmen.
Vlerësimi: (4.3/5)Masat janë të rëndësishme dhe mund të ofrojnë një mbështetje të qëndrueshme për zhvillim, por kërkojnë një planifikim të detajuar dhe implementim të kujdesshëm.
4. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
Implementimi i këtij premtimi kërkon burime të konsiderueshme financiare për mbështetje infrastrukturore, stimujt fiskalë dhe mbështetje për familjet dhe bizneset. Financimi mund të vijë nga buxheti i shtetit, partneritete me sektorin privat dhe mundësi të tjera ndërkombëtare. Megjithatë, menaxhimi i këtyre fondeve kërkon një plan të qartë dhe të qëndrueshëm për t’u siguruar që ato shpenzohen në mënyrë efikase.
Vlerësimi: ️ (3.6/5)Kostoja është e lartë dhe kërkon një menaxhim të mirë të fondeve për të siguruar që ato të përdoren në mënyrë efikase dhe të qëndrueshme.
5. Ndikimi Ekonomik dhe Social
Ky premtim ka potencial për të pasur një ndikim të madh, duke kontribuar në zhvillimin ekonomik të rajoneve të ndryshme dhe duke ofruar mundësi për punësim dhe zhvillim të qëndrueshëm. Po ashtu, nxitja e investimeve mund të sjellë një rritje të kapitalit njerëzor dhe zhvillimin e infrastrukturës. Ndikimi social mund të jetë gjithashtu pozitiv, duke forcuar lidhjet ndërmjet diasporës dhe Shqipërisë dhe duke ofruar mundësi për rininë dhe grupet e tjera të margjinalizuara.
Vlerësimi: (4/5)
Ky premtim ka mundësi për të pasur një ndikim pozitiv në ekonomi dhe shoqëri, por kërkon implementim të kujdesshëm dhe mbështetje të qëndrueshme.
6. Afati i Zbatimit
Afatet për realizimin e këtij premtimi mund të variojnë, por një afat i mundshëm për implementimin mund të jetë:
  • 2025-2026: Krijimi i një pakete mbështetjeje dhe fillimi i stimulimit të investimeve dhe mundësive për punësim.
  • 2026-2028: Zhvillimi i bizneseve dhe krijimi i mundësive për punësim dhe zhvillim të qëndrueshëm.
  • 2028-2030: Përshtatja dhe vlerësimi i masave, duke siguruar një zhvillim të qëndrueshëm dhe një mjedis të përshtatshëm për rritjen ekonomike.
Vlerësimi: ️ (3.8/5)Afatet janë të realizueshme, por kërkojnë angazhim dhe burime të mjaftueshme për realizimin e tij.
Vlerësimi Final
Indeksi i Fizibilitetit: 3.9/5
  • Qartësia e Premtimit: ✅ (4/5)
  • Situata Aktuale: ⚠️ (3.7/5)
  • Masat për Zbatimin: ✅ (4.3/5)
  • Kostoja dhe Financimi: ⚠️ (3.6/5)
  • Ndikimi Ekonomiko-Social: ✅ (4/5)
  • Afati i Zbatimit: ⚠️ (3.8/5)
Ky premtim ka potencial të madh për të kontribuar në zhvillimin ekonomik dhe social të Shqipërisë, duke krijuar mundësi për investime, punësim dhe forcimin e familjeve shqiptare. Megjithatë, kërkon një menaxhim të kujdesshëm të burimeve dhe një implementim të planifikuar mirë për të siguruar që ndikimi të jetë i qëndrueshëm dhe i efektshëm.
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Programi i Integrimit të Emigrantëve dhe Stimulimi i Rihapjes së mundësive për punë”
Ky premtim ka për qëllim të krijojë një program të integrimit për emigrantët dhe të stimulojë rihapjen e mundësive për punë për ta në Shqipëri, me qëllim përmirësimin e kushteve të jetesës dhe zhvillimin e ekonomisë. Për të vlerësuar fizibilitetin e këtij plani, do të shqyrtojmë disa aspekte kyçe: qartësinë e premtimit, analizën e situatës aktuale, masat për zbatimin, koston dhe burimet financiare, ndikimin ekonomik dhe social, dhe afatin e implementimit.
1. Qartësia e Premtimit
Vlerësimi: ✅ (4.5/5)Premtimi është i qartë dhe specifik në lidhje me qëllimet dhe masat që synon të arrijë. Kjo përfshin integrimin e emigrantëve dhe krijimin e mundësive të punës për ta. Megjithatë, nevojiten detaje më të thella për masat konkrete që do të merren dhe sesi do të monitorohet procesi i integrimit. Për shembull, cilat janë mekanizmat e specifikueshëm për ndihmën e integrimit, dhe si do të matet suksesi i këtyre mundësive të punës?
Premtimi është i qartë, por mund të përfshijë më shumë detaje teknike dhe procedurale për zbatimin dhe monitorimin.
2. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
Vlerësimi: ⚠️ (3.9/5)Shqipëria ka një diasporë të madhe, por përballë një sistemi të papërshtatshëm për integrimin e plotë të emigrantëve. Shumë emigrantë hasin vështirësi në gjetjen e mundësive për punë të qëndrueshme pas kthimit, dhe përvoja e tyre mund të mos përdoret në mënyrë efikase në tregun e punës. Po ashtu, ndihma për integrim është shpesh e limituar, me një mungesë të shërbimeve të koordinuara dhe të integruara që mund të mbështesin emigrantët gjatë kalimit nga diaspora në Shqipëri.
Premtimi është një përgjigje e drejtë ndaj problemit aktual të integrimit të emigrantëve, por ka nevojë për një mbështetje të fortë institucionale dhe struktura mbështetëse për të qenë efektiv.
3. Masat për Zbatimin e Premtimit
Vlerësimi: ✅ (4.3/5)Masat që duhen ndërmarrë për realizimin e këtij premtimi përfshijnë krijimin e një platforme të integruar që do të ofrojë mundësi për punësim, asistencë për zhvillimin e aftësive, trajnime profesionale dhe mbështetje ligjore për emigrantët që rikthehen në Shqipëri. Po ashtu, është e nevojshme që të krijohen mundësi për bashkëpunim me sektorin privat për të rritur mundësitë për punë dhe të lehtësohen procedurat administrative për punësimin e emigrantëve.
Masat janë të detajuara dhe janë të menduara mirë për të përmbushur nevojat e emigrantëve dhe për të stimuluar mundësitë e punës. Duhet të mbështeten me burime financiare dhe përfshirje të aktorëve të tjerë (p.sh., kompanitë, organizatat joqeveritare).
4. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
Vlerësimi: ⚠️ (3.7/5)Kostoja për implementimin e këtij programi do të përfshijë disa komponente si: trajnime për emigrantët, zhvillimi i platformës për mundësitë e punës, krijimi i shërbimeve mbështetëse dhe mbulimi i kostove administrative. Në një vlerësim të përafërt, kjo mund të kushtojë rreth 5-7 milionë euro në vit, që do të duhet të mbulohen nga buxheti i shtetit dhe mundësitë për financim nga donatorë të huaj.
Vlerësimi i Koston dhe Burimeve të Financimit (Llogaritje):
  • Kostoja e trajnimeve dhe mbështetjes profesionale (vjetore): 2 milionë euro
  • Kostoja e zhvillimit të platformës dhe mbështetjes teknike (vjetore): 1.5 milionë euro
  • Kostoja për mbështetje administrative dhe koordinimin e programit (vjetore): 1 milionë euro
  • Totali i kostos vjetore për implementim: 4.5 – 5.5 milionë euro
  • Burimet e mundshme të financimit: Buxheti i shtetit, donatorë ndërkombëtarë, bashkëpunim me sektorin privat
Kostoja është relativisht e moderuar, por kërkon menaxhim të kujdesshëm të burimeve financiare për të garantuar që mbështetja të arrihet atyre që kanë më shumë nevojë.
5. Ndikimi Ekonomik dhe Social
Vlerësimi: ✅ (4.5/5)Ky premtim mund të ketë një ndikim të rëndësishëm në aspektin ekonomik dhe social. Integrimi i emigrantëve dhe krijimi i mundësive për punë do të rrisë pjesëmarrjen e diasporës në zhvillimin e ekonomisë lokale. Kjo do të kontribuoni në rritjen e produktivitetit, forcimin e lidhjeve me tregje të tjera dhe përmirësimin e kushteve të jetesës. Po ashtu, do të ofrohen mundësi për rinovimin e aftësive dhe trajnim të emigrantëve, duke mundësuar që ata të kthehen në forcë të punës që është e nevojshme për zhvillimin afatgjatë të ekonomisë shqiptare.
Ky premtim ka një potencial të madh për të krijuar mundësi për të rinjtë dhe emigrantët, duke forcuar integrimin social dhe përmirësuar zhvillimin ekonomik në afat të gjatë.
6. Afati i Zbatimit
Vlerësimi: ⚠️ (3.9/5)Ky program mund të realizohet brenda një periudhe 2-3 vjeçare për krijimin e strukturave dhe fillimin e implementimit të masave mbështetëse. Pas kësaj periudhe, mund të kërkohet një vlerësim dhe përshtatje për të siguruar që masat janë efektive dhe se mund të zgjerohen. Megjithatë, mund të kërkohet një periudhë më e gjatë për të arritur rezultate të qëndrueshme dhe për të pasur një ndikim të thellë në integrimin dhe mundësitë për punë të emigrantëve.
Afatet janë të realizueshme, por mund të kërkojnë angazhim të vazhdueshëm për të siguruar që plani të jetë efektiv gjatë implementimit.
Vlerësimi Final
Indeksi i Fizibilitetit i Përmbledhur: 4.1/5
Ky premtim është një mundësi për të zhvilluar një program të dobishëm dhe të nevojshëm për integrimin e emigrantëve dhe për rihapjen e mundësive të punës. Masat e propozuara janë të qëndrueshme dhe të domosdoshme për të mbështetur zhvillimin ekonomik dhe social të Shqipërisë, megjithatë implementimi i suksesshëm kërkon burime të mjaftueshme financiare dhe koordinim të fortë ndërmjet institucioneve të ndryshme.
  • Qartësia e Premtimit (4.5/5): Premtimi është i qartë, por mund të përfshijë më shumë detaje për zbatimin dhe monitorimin.
  • Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore (3.9/5): Adresimi i problemeve ekzistuese është i rëndësishëm, por kërkon mbështetje të vazhdueshme institucionale.
  • Masat për Zbatimin (4.3/5): Masat janë të menduara mirë dhe do të ndihmojnë emigrantët të rikthehen dhe të integrohen me sukses.
  • Kostoja dhe Burimet e Financimit (3.7/5): Kostoja është e moderuar, por kërkon menaxhim të kujdesshëm të burimeve financiare.
  • Ndikimi Ekonomiko-Social (4.5/5): Ky premtim ka një ndikim të madh në zhvillimin e ekonomisë dhe përmirësimin e kushteve të jetesës.
  • Afati i Zbatimit (3.9/5): Afatet janë të realizueshme, por kërkojnë angazhim të vazhdueshëm dhe mbështetje për të siguruar që plani të jetë efektiv.
Ky premtim ka mundësi të madhe për të krijuar një ndikim të rëndësishëm në aspektin ekonomik dhe social, përmes integrimit të emigrantëve dhe krijimit të mundësive për punë. Implementimi i tij kërkon një menaxhim të kujdesshëm të burimeve dhe angazhim afatgjatë.
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Forcimi i Ekonomisë dhe kthimi i Investimeve nga Emigrantët”
Ky premtim ka për qëllim të forcojë ekonominë e Shqipërisë duke nxitur kthimin e emigrantëve dhe investimet e tyre, përmes stimujve fiskalë dhe mbështetjes për bizneset e emigrantëve. Për të analizuar këtë premtim, do të shqyrtojmë disa aspekte kryesore: qartësinë e premtimit, situatën aktuale, masat e nevojshme për implementim, koston dhe burimet e financimit, ndikimin ekonomik dhe social, dhe afatin e zbatimit.
1. Qartësia e Premtimit
Vlerësimi: ✅ (4/5)Analizë: Premtimi është i qartë, duke përfshirë dy masa kryesore: ofrimin e stimujve fiskalë dhe mbështetje për bizneset e emigrantëve. Kjo ka për qëllim të nxisë kthimin e emigrantëve dhe investimet e tyre në Shqipëri. Megjithatë, mungojnë detaje të plota për mënyrën e zbatimit, si dhe procesin e monitorimit të implementimit. Për shembull, cilat do të jenë masat konkrete të stimujve fiskalë dhe sa do të jetë periudha e mbështetjes? Po ashtu, si do të matet efektiviteti i këtij plani në afat të gjatë? Ky informacion është i nevojshëm për një vlerësim të saktë të efikasitetit të premtimit.
Përmbledhje: Ky premtim është i qartë, por mund të përmirësohet me detaje më të thella rreth implementimit dhe monitorimit.
2. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
Vlerësimi: ⚠️ (3.8/5)Analizë: Shqipëria ka një diasporë të madhe, por shumë emigrantë hasin pengesa për të investuar në Shqipëri, si burokracia, mungesa e infrastrukturës moderne, dhe pasiguria e mjedisit të biznesit. Pavarësisht përpjekjeve të mëparshme për të nxitur investimet nga emigrantët, këto barriera kanë ndikuar në një ritëm të ngadaltë të investimeve. Për të adresuar këto probleme, është e nevojshme që shteti të krijojë një mjedis më të favorshëm për investime dhe të lehtësojë procedurat administrative.
Përmbledhje: Premtimi adreson një nevojë të vërtetë për krijimin e kushteve të përshtatshme për emigrantët, por realizimi i tij do të kërkojë reforma të thella në infrastrukturë dhe ligjshmëri për të mundësuar një ambient të qëndrueshëm dhe të sigurt për investimet.
3. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
Vlerësimi: ✅ (4.2/5)Analizë: Masat për mbështetje janë të qarta dhe të mirëmenduara. Krijimi i stimujve fiskalë për emigrantët mund të përfshijë ulje taksash dhe periudha pa taksa për investitorët, duke i bërë më tërheqëse investimet në Shqipëri. Gjithashtu, mbështetja për start-upet e emigrantëve përmes granteve dhe kredive do të krijojë mundësi për zhvillimin e bizneseve të reja dhe krijimin e mundësive të reja pune. Kjo mund të kontribuoni në forcimin e sektorëve ekonomikë si bujqësia, turizmi, dhe teknologjia.
Përmbledhje: Masat janë të mirëmenduara dhe do të kontribuojnë në zhvillimin ekonomik të Shqipërisë, por është e nevojshme të përcaktohen qartë detajet dhe procedurat për implementimin e këtyre masave.
4. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
Vlerësimi: ⚠️ (3.5/5)Analizë: Kostoja e implementimit të këtij plani do të jetë e konsiderueshme. Financimi i stimujve fiskalë dhe mbështetjes për bizneset kërkon alokim të burimeve financiare nga buxheti i shtetit, burime të tjera ndërkombëtare dhe mundësi partneriteti me sektorin privat. Pavarësisht mundësive të financimit, është e rëndësishme që të krijohet një plan i qëndrueshëm dhe transparent për menaxhimin e fondeve, për të siguruar që mbështetja të shkojë tek ata që kanë më shumë nevojë.
Vlerësimi i Koston dhe Burimeve të Financimit (Llogaritje):
  • Shuma e nevojshme për stimuj fiskalë (vjetore): 10 milionë euro (vlerësim fillestar për stimuj për emigrantët dhe ulje taksash).
  • Kostoja e mbështetjes për bizneset e emigrantëve (vjetore): 5 milionë euro (për grante dhe mbështetje për start-upet).
  • Totali i kostos vjetore për implementim: 15 milionë euro.
  • Burimi i financimit: Buxheti i shtetit, fondet ndërkombëtare dhe partneritetet publike-private.
Përmbledhje: Kostoja është e lartë dhe kërkon menaxhim të kujdesshëm të burimeve financiare. Sigurimi i fondeve nga burime të ndryshme mund të jetë i mundur, por kërkon një planifikim të mirë dhe kontrolle rigoroze.
5. Ndikimi Ekonomik dhe Social
Vlerësimi: ✅ (4/5)Analizë: Ky premtim ka potencial të krijojë një ndikim të rëndësishëm në ekonomi. Kthimi i emigrantëve dhe investimet e tyre do të kontribuojnë në zhvillimin e sektorëve të ndryshëm, krijimin e mundësive të reja pune dhe përmirësimin e infrastrukturës. Po ashtu, do të forcohet lidhja e Shqipërisë me diasporën dhe do të ofrohen mundësi të reja për rininë dhe grupet e tjera të margjinalizuara. Ky ndikim mund të rezultojë në rritjen e konsumit dhe prodhimit, duke kontribuar në rritjen ekonomike.
Përmbledhje: Ky premtim ka mundësi të krijojë një ndikim të gjerë dhe pozitiv në aspektin ekonomik dhe social. Kthimi i emigrantëve do të përmirësojë mundësitë për zhvillimin e vendit dhe forcimin e lidhjeve ndërkombëtare.
6. Afati i Zbatimit
Vlerësimi: ⚠️ (3.5/5)Analizë: Afatet për realizimin e këtij plani mund të variojnë, por janë të mundshme për realizim. Zbatimi i stimujve fiskalë dhe granteve do të kërkojë një periudhë 2-3 vjeçare për të nisur implementimin dhe krijimin e strukturave mbështetëse. Pas kësaj periudhe, do të kërkohet një vlerësim dhe përshtatje e masave për të siguruar që ato janë efektive. Kjo periudhë zbatimi mund të jetë nga 2025 deri në 2030.
Përmbledhje: Afatet janë realistë, por kërkojnë angazhim të fortë dhe alokim të burimeve të mjaftueshme për të siguruar implementimin e suksesshëm të planit.
Vlerësimi Final
Indeksi i Fizibilitetit i Përmbledhur: 4.1/5Premtimi ka një potencial të madh për të nxitur zhvillimin ekonomik dhe social të Shqipërisë. Masat e propozuara janë të nevojshme, por kërkojnë një menaxhim të kujdesshëm të burimeve financiare dhe administrative. Pasqyra përfundimtare është si më poshtë:
  • Qartësia e Premtimit (4/5): Premtimi është i qartë, por mund të përfshijë më shumë detaje për implementimin.
  • Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore (3.8/5): Ndihma për krijimin e kushteve të përshtatshme është e domosdoshme për të mundësuar kthimin e emigrantëve dhe investimet.
  • Masat për Zbatimin (4.2/5): Masat janë të mirëmenduara dhe do të ofrojnë mundësi të mira për zhvillim, por kërkojnë detaje të metejshme për implementimin.
  • Kostoja dhe Burimet e Financimit (3.5/5): Kostoja është e lartë dhe financimi duhet të menaxhohet me kujdes për të siguruar që mbështetja të shkojë atje ku është më shumë e nevojshme.
  • Ndikimi Ekonomiko-Social (4/5): Ky premtim ka potencial të madh për të sjellë një ndikim të madh në ekonomi dhe shoqëri, përmes investimeve dhe mundësive të reja të punës.
  • Afati i Zbatimit (3.5/5): Afatet janë realistë, por kërkojnë një angazhim të fuqishëm dhe burime të mjaftueshme për të arritur rezultate.
Premtimi ka potencial të ndikojë pozitivisht në ekonomi dhe shoqëri, por ka mundesi mesatare zbatimi pasi kërkon një planifikim të kujdesshëm dhe implementim të vazhdueshëm për të qenë efektiv
Indeksi i Fizibilitetit për “Krijimi i markës “Made in Albania”
  1. Qartësia e Premtimit
Përmbajtja e premtimit:
  • Krijimi i markës kombëtare “Made in Albania” për produktet e energjisë dhe mineraleve.
  • Synimi për rritjen e eksporteve përmes një identiteti të unifikuar të produkteve shqiptare.
  • Forcimi i imazhit të Shqipërisë në tregjet ndërkombëtare.
🔹 Mungesa e specifikimeve:
  • Nuk sqarohet si do të certifikohen produktet me këtë markë.
  • Nuk përmenden standardet që duhet të plotësojnë produktet për të marrë këtë etiketim.
  • Nuk përcaktohet si do të promovohet marka në tregjet ndërkombëtare.
Vlerësimi: ⚠️Premtimi është i qartë si ide, por mungojnë detajet e zbatimit.
  1. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
⚠️ Gjendja aktuale në Shqipëri:
  • Mungesa e një marke të unifikuar për produktet shqiptare në eksport. Aktualisht, mineralet dhe energjia e prodhuar në Shqipëri nuk janë të lidhura me një brand kombëtar.
  • Përqindja e ulët e përpunimit të mineraleve brenda vendit: Shumica e eksporteve janë lëndë të para, pa vlerë të shtuar.
  • Paaftësia për të garantuar cilësi të lartë dhe standarde ndërkombëtare në eksportet energjetike dhe minerale.
  • Mungesa e promocionit ndërkombëtar për produktet shqiptare jashtë vendit.
Vlerësimi: ⚠️Ka nevojë për një markë kombëtare, por do të kërkojë punë të madhe për të siguruar cilësi dhe besueshmëri në tregjet ndërkombëtare.
  1. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
1️    Krijimi i një Sistemi Certifikimi për “Made in Albania”
  • Vendosja e kritereve të qarta për certifikimin e produkteve energjetike dhe minerale si “Made in Albania”.
  • Përcaktimi i standardeve ndërkombëtare të cilësisë që duhet të përmbushin produktet për të marrë këtë etiketë.
  • Mbikëqyrja e proceseve të prodhimit dhe eksportit për të siguruar që produktet shqiptare të mos humbasin besueshmërinë.
2️    Rritja e Përpunimit të Mineraleve Brenda Vendit
  • Ndërtimi i fabrikave të përpunimit të mineraleve për të rritur vlerën e tyre në eksport.
  • Lehtësimi i investimeve të huaja në sektorin e përpunimit industrial.
3️    Strategjia e Marketingut Ndërkombëtar për “Made in Albania”
  • Pjesëmarrja në panaire ndërkombëtare të energjisë dhe mineraleve për të promovuar markën.
  • Krijimi i partneriteteve me kompani globale për të rritur besueshmërinë e produkteve shqiptare.
  • Fushata digjitale dhe media për të ndërtuar imazhin e Shqipërisë si një furnizues i besueshëm në tregjet e huaja.
4️    Mbrojtja Ligjore e Markës “Made in Albania”
  • Regjistrimi i markës si një standard kombëtar dhe ndërkombëtar për të parandaluar abuzimet.
  • Monitorimi i përdorimit të logos dhe certifikimit për të mbrojtur reputacionin e saj.
Vlerësimi: Masat janë të qarta, por kërkojnë investime dhe angazhim të fortë nga qeveria dhe bizneset.
  1. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
📊 Kostoja Buxhetore:
  • Krijimi i sistemit të certifikimit dhe standardeve: 10-15 milionë euro.
  • Mbështetja e sektorit të përpunimit industrial: 50-100 milionë euro.
  • Fushatat e promovimit dhe marketingut ndërkombëtar: 5-10 milionë euro në vit.
📊 Burimet e Financimit:
  • Fonde të BE-së për zhvillimin e eksportit dhe industrisë.
  • Bashkëpunim me organizata ndërkombëtare të tregtisë dhe energjisë.
  • Kontributi i bizneseve të interesuara për të përdorur markën.
Vlerësimi Fiskal: ⚠️Projekt i realizueshëm, por kërkon angazhim të fortë financiar nga shteti dhe sektori privat. 
  1. Ndikimi Ekonomik dhe Social
Ndikimi pozitiv:
  • Rritja e eksporteve dhe përfitimeve për ekonominë kombëtare.
  • Krijimi i vendeve të punës në sektorin e përpunimit industrial dhe logjistikës së eksportit.
  • Përmirësimi i imazhit të Shqipërisë si furnizues i besueshëm në tregjet ndërkombëtare.
⚠️ Rreziqet e mundshme:
  • Vështirësi në zbatimin e standardeve dhe kontrollin e cilësisë.
  • Mungesa e mbështetjes nga bizneset shqiptare, nëse nuk ka stimuj të fortë.
  • Konkurrenca me vendet e tjera, si Serbia apo Maqedonia e Veriut, të cilat tashmë kanë marka të njohura.
Vlerësimi: Nëse zbatohet mirë, do të ketë një ndikim të madh pozitiv për ekonominë dhe eksportet.
  1. Afati i Zbatimit
📅 Afati i mundshëm: 2025-2030
  • 2025-2026: Krijimi i sistemit të certifikimit dhe standardeve.
  • 2026-2028: Investime në sektorin e përpunimit dhe nisja e promovimit ndërkombëtar.
  • 2028-2030: Konsolidimi i markës dhe zgjerimi në tregje të reja.
Vlerësimi: ⚠️Afati është realist, por kërkon përkushtim të vazhdueshëm dhe koordinim mes qeverisë dhe biznesit.
Vlerësimi Final i Indeksit të Fizibilitetit
📊 Indeksi i Fizibilitetit: 4.1/5✅ Premtim i realizueshëm me ndikim pozitiv, por kërkon masa të forta për garantimin e cilësisë dhe mbështetje financiare të qëndrueshme.
Indeksi i Fizibilitetit për Premtimin “Zhvillimi Ekonomik dhe përdorimi i Burimeve Energjetike dhe Minerale”
  1. Qartësia e Premtimit
Premtimi përqendrohet në:
  • Përdorimin e burimeve energjetike dhe minerale si shtylla të zhvillimit ekonomik të Shqipërisë.
  • Krijimin e vendeve të reja të punës përmes shfrytëzimit të këtyre burimeve.
  • Nxitjen e investimeve të huaja në sektorët energjetik dhe minerar.
🔹 Mungesa e specifikimeve:
  • Nuk është e qartë se çfarë lloj investimesh të huaja do të promovohen dhe si do të garantohet interesi kombëtar.
  • Nuk përmenden incentivat për tërheqjen e investitorëve ose si do të menaxhohen kontratat e koncesioneve dhe licencat minerare.
  • Nuk sqarohet se si do të balancohet shfrytëzimi ekonomik me qëndrueshmërinë mjedisore.
Vlerësimi: ⚠️ Premtimi ka një synim të qartë, por mungon një plan i detajuar për mënyrën e realizimit.
  1. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
⚠️ Gjendja aktuale në Shqipëri:
Varësia nga hidrocentralet: Rreth 97% e energjisë elektrike prodhohet nga hidrocentralet, duke krijuar një ekonomi energjetike të ndjeshme ndaj thatësirave.
Sektori minerar: Shqipëria ka rezerva të rëndësishme të kromit, bakrit, hekur-nikelit dhe mineraleve të tjera, por shumë prej tyre shiten si lëndë e parë pa përpunim, duke ulur vlerën e shtuar të eksportit.
Probleme në investimet e huaja: Investimet e huaja në sektorin minerar dhe energjetik shpesh janë përballur me pasiguri ligjore dhe burokraci, duke ulur interesin e investitorëve.
Punësimi në këto sektorë mbetet i ulët, pasi shumë operacione kryhen me teknologji të vjetëruar ose me një model ekonomik të bazuar tek nxjerrja dhe eksporti i lëndëve të para.
Vlerësimi: ⚠️ Sektori ka potencial të madh, por përballet me sfida që kërkojnë reforma të thella.
  1. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
1️    Diversifikimi i Burimeve Energjetike
Investime në burime të rinovueshme, si era dhe dielli, për të ulur varësinë nga hidrocentralet.
Liberalizimi i tregut energjetik, duke mundësuar pjesëmarrjen e më shumë operatorëve privatë për të nxitur konkurrencën.
Krijimi i kapaciteteve të reja për ruajtjen e energjisë, si bateri të mëdha ose sisteme të tjera rezervë për të menaxhuar më mirë prodhimin dhe furnizimin.
2️    Përmirësimi i Industrisë Minerare
Ndërtimi i fabrikave për përpunimin e mineraleve brenda vendit për të rritur vlerën e eksportit.
Reformimi i politikave fiskale, duke vendosur taksa më të ulëta për investitorët që investojnë në teknologji të përpunimit brenda Shqipërisë.
Fuqizimi i inspektimeve mbi licencat minerare për të shmangur abuzimet dhe shfrytëzimin e paligjshëm të pasurive kombëtare.
3️    Nxitja e Investimeve të Huaja
Përmirësimi i klimës së investimeve, duke ofruar stimuj fiskalë për kompanitë që sjellin teknologji të avancuar.
Harmonizimi i legjislacionit me standardet e BE-së, për të rritur besimin e investitorëve.
Krijimi i Zonave të Lira Ekonomike të dedikuara për industrinë minerare dhe energjetike.
4️    Krijimi i Vendeve të Punës
Investime në arsim dhe trajnim profesional, për të rritur numrin e punonjësve të kualifikuar në këto sektorë.
Mbështetja e ndërmarrjeve të vogla dhe të mesme që operojnë si furnizues për sektorët minerar dhe energjetik.
Vlerësimi: Këto masa janë të domosdoshme për të siguruar një shfrytëzim të qëndrueshëm dhe fitimprurës të burimeve natyrore.
  1. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
📊 Kostoja Buxhetore:
Diversifikimi i burimeve energjetike: 100-200 milionë euro për 5 vite.
Investimet në përpunimin e mineraleve: 50-100 milionë euro.
Përmirësimi i kuadrit ligjor dhe mbikëqyrjes: 10-15 milionë euro në vit.
Trajnimi i fuqisë punëtore dhe mbështetja e start-up-eve në sektorë të lidhur: 20-30 milionë euro.
📊 Burimet e Financimit:
Fonde të BE-së për energjinë e rinovueshme dhe modernizimin industrial.
Partneritete me kompani ndërkombëtare, me kushte të qarta për përpunimin e mineraleve brenda Shqipërisë.
Të ardhurat nga taksat dhe tarifat mbi shfrytëzimin e burimeve natyrore.
Vlerësimi Fiskal: ⚠️ Projekti është ambicioz dhe kërkon financime të mëdha, por mund të realizohet përmes partneriteteve publike-private dhe fondeve ndërkombëtare.
  1. Ndikimi Ekonomik dhe Social
Ndikimi pozitiv:
  • Rritja e PBB-së përmes eksporteve me vlerë të shtuar.
  • Punësimi i mijëra personave në sektorët minerar dhe energjetik.
  • Tërheqja e investimeve të huaja, duke modernizuar industrinë dhe rritur produktivitetin.
⚠️ Rreziqet e mundshme:
Rritja e ndotjes mjedisore nëse nuk zbatohen standardet e duhura.
Rezistenca nga grupet e interesit dhe oligarkët, të cilët kanë përfituar nga mungesa e transparencës.
Luhatjet në tregjet globale të mineraleve dhe energjisë, që mund të ndikojnë në stabilitetin e investimeve.
Vlerësimi: Ndikimi do të jetë kryesisht pozitiv, por zbatimi duhet të bëhet me kujdes për të shmangur pasojat negative.
  1. Afati i Zbatimit
📅 Afati i mundshëm: 2025-2032
2025-2026: Reformimi i legjislacionit dhe krijimi i kushteve për investime të huaja.
2026-2028: Ndërtimi i kapaciteteve për përpunimin e mineraleve dhe diversifikimi i energjisë.
2028-2032: Vlerësimi i ndikimit dhe përmirësimi i strategjive afatgjata.
Vlerësimi: ⚠️ Afati është i arsyeshëm, por kërkon angazhim të vazhdueshëm nga qeveria dhe sektori privat.
Vlerësimi Final i Indeksit të Fizibilitetit
📊 Indeksi i Fizibilitetit: 3.7/5✅ Potenciali është i lartë, por suksesin e tij e përcakton zbatimi efektiv dhe vullneti politik.

Indeksi i Fizibilitetit të premtimit “Programi Kombëtar për kthimin e emigrantëve”

1. Qartësia e PremtimitPesha në indeks: 10% | Vlerësim: 5/5Analizë:Ky premtim është i qartë dhe i matshëm. Ai synon të krijojë një program për kthimin e emigrantëve, duke ofruar stimuj dhe mbështetje për ata që do të kthehen dhe investojnë në Shqipëri. Ky angazhim është i verifikueshëm përmes monitorimit të numrit të emigrantëve që kthehen dhe kontribuojnë në zhvillimin e sektorëve të rinj dhe punësimit.

⚖️ 2. Korniza Ligjore dhe InstitucionalePesha në indeks: 20% | Vlerësim: 3/5Analizë:Pengesat kryesore mund të përfshijnë:

  • Krijimin e një kornize ligjore që mbështet kthimin e emigrantëve, përfshirë stimujt fiskalë, mbështetje për ngritjen e biznesit dhe krijimin e mundësive për punësim.
  • Krijimi i kushteve të përshtatshme për të siguruar që emigrantët të mund të realizojnë investimet e tyre dhe të kthehen me sukses në Shqipëri.
  • Vështirësitë në menaxhimin e një programi të tillë, duke përfshirë ndihmën administrative për emigrantët dhe zbatimin e skemave të stimujve.

💶 3. Mbështetja Buxhetore dhe FinancimiPesha në indeks: 20% | Vlerësim: 3/5Analizë:

  • Llogaritja e Kostos:Kostoja e implementimit është mesatare, pasi kërkon përgatitje të paketave dhe stimujve fiskalë për emigrantët. Ky program mund të përfshijë financime për mundësitë e biznesit dhe infrastruktura të tjera mbështetëse për kthimin e emigrantëve.
  • Ky program mund të kërkojë një alokim të konsiderueshëm të fondeve për të siguruar që emigrantët të ndjehen të mbështetur dhe të krijohen mundësi reale për kthimin e tyre.

📈 4. Ndikimi Ekonomik dhe SocialPesha në indeks: 15% | Vlerësim: 5/5Analizë:Ky premtim ka mundësi për të rikthyer kapitalin dhe njohuritë që emigrantët kanë fituar në vendet ku kanë jetuar. Emigrantët shpesh janë burim i njohurive të reja dhe mund të sjellin inovacione dhe përvoja të vlefshme për zhvillimin e ekonomisë shqiptare. Ky program mund të stimulojë krijimin e mundësive të punës, përmes mundësive të reja biznesi dhe rritjes së kërkesës për shërbime dhe produkte në Shqipëri.

🏛️ 5. Vullneti Politik dhe Kapaciteti AdministrativPesha në indeks: 10% | Vlerësim: 5/5Analizë:Ky premtim ka mbështetje politike, pasi rikthimi i emigrantëve mund të kontribuoni në rritjen ekonomike dhe të ndihmojë në zhvillimin e sektorëve të rinj dhe të mundësive për punësim. Kapaciteti administrativ mund të jetë i mjaftueshëm për të mbështetur krijimin e një programi të tillë, përfshirë menaxhimin e skemave dhe monitorimin e kthimit të emigrantëve, si dhe mbështetje për ata që kthehen.

⏱️ 6. Implementimi dhe Afati i ZbatimitPesha në indeks: 15% | Vlerësim: 5/5Analizë:Ky premtim mund të zbatohet në një periudhë të shkurtër përmes stimulimeve fiskale dhe politikave mbështetëse. Pas miratimit të ligjeve dhe politikave përkatëse, mund të krijohet një platformë për të mbështetur emigrantët që duan të kthehen. Kthimi i emigrantëve mund të nxisë zhvillimin e sektorëve të rinj dhe krijimin e mundësive të punës, duke i dhënë një impuls zhvillimit të qëndrueshëm.

🚀 7. Ndikimi në Sektoret e TjerëPesha në indeks: 10% | Vlerësim: 5/5Analizë:Ky premtim do të ndihmojë zhvillimin e sektorëve të rinj dhe krijimin e mundësive të punës për individët që mund të kenë përfituar nga eksperienca e jetës jashtë Shqipërisë. Kthimi i emigrantëve mund të sjellë investime të reja në bizneset e vogla dhe të mesme, veçanërisht në sektorët që kanë nevojë për inovacion dhe zhvillim të kapitalit njerëzor.

Matrica e Vlerësimit të Fizibilitetit

Kriteri Pesha Vlerësim (1–5) Pikë të ponderuara
Qartësia e Premtimit 10% 5 0.5
Korniza Ligjore dhe Institucionale 20% 3 0.6
Mbështetja Buxhetore dhe Financimi 20% 3 0.6
Ndikimi Ekonomik dhe Social 15% 5 0.75
Vullneti Politik dhe Kapaciteti Administrativ 10% 5 0.5
Implementimi dhe Afati i Zbatimit 15% 5 0.75
Ndikimi në Sektoret e Tjerë 10% 5 0.5
Totali i Pikëve të Ponderuara 100% 4.6/5

Përfundim i Vlerësimit

📌 Indeksi i Fizibilitetit: 4.6 / 5

Ky premtim ka potencial të madh për të rikthyer kapitalin dhe njohuritë e emigrantëve, duke ndihmuar në zhvillimin e sektorëve të rinj dhe në krijimin e mundësive për punësim.

Megjithatë, sfidat e krijimit të kushteve të përshtatshme dhe sigurimit të një kthimi të mjaftueshëm të emigrantëve mund të kërkojnë menaxhim të kujdesshëm dhe një mbështetje të qëndrueshme për këtë program.

Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit mbi “Zonat e Lira Ekonomike dhe Mbështetje për Investitorët e Huaj”

  1. Qartësia e Premtimit

Ky premtim është i qartë dhe i matshëm, pasi ai përfshin dy elementë kryesorë:

  • Krijimi i zonave të lira ekonomike, që synon tërheqjen e investitorëve të huaj dhe stimulimin e zhvillimit ekonomik.
  • Ofrimi i lehtësirave për investitorët, për të krijuar kushte më të favorshme për investime dhe krijimin e mundësive të punësimit.

Ky angazhim mund të matet përmes:

  • Numrit të investitorëve të huaj që do të tërhiqen.
  • Rezultateve konkrete të krijuara nga këto zona, si rritja e eksporteve dhe krijimi i mundësive të punësimit.

Për shkak të qartësisë së objektivave, ky premtim mund të vlerësohet si i matshëm dhe i verifikueshëm.

  1. Korniza Ligjore dhe Institucionale ⚠️

Pengesat kryesore që mund të hasen për realizimin e këtij premtimi janë:

  • Krijimi i një kornize ligjore të përshtatshme që të mundësojë zhvillimin e zonave të lira dhe t’i ofrojë investitorëve një mjedis të qartë ligjor dhe të qëndrueshëm. Kjo kërkon mundësi legjislative dhe ndryshime ligjore që të krijojnë një mjedis tërheqës.
  • Bashkëpunimi me autoritetet lokale dhe institucionet financiare, për të siguruar që zonat e lira të funksionojnë në mënyrë efikase dhe të mbështesin investitorët.
  • Nevoja për shërbime dhe infrastrukturë të përshtatshme, që mund të krijojnë barrierë për implementimin nëse nuk sigurohen resurset e nevojshme.

Kjo kërkon një koordinim të fortë ndër-institucional dhe një kuadër ligjor që mund të jetë sfidues për t’u realizuar brenda afateve të parashikuara.

  1. Mbështetja Buxhetore dhe Financimi ⚠️

Llogaritja e Kostos:

  • Kostoja e implementimit është mesatare dhe kërkon investime të konsiderueshme për zhvillimin e infrastrukturës dhe krijimin e kushteve për investitorët.
  • Krijimi i zonave të lira kërkon një angazhim të konsiderueshëm financiar, duke përfshirë infrastrukturën e nevojshme (rrugë, energji, uji, etj.), si dhe mbështetje financiare për stimulin e investitorëve.
  • Mund të ketë mundësi financimi nga sektori privat, por gjithashtu mund të kërkohen burime shtesë nga buxheti shtetëror, duke ndikuar në stabilitetin fiskal të vendit.

Kjo kërkon një planifikim të kujdesshëm të buxhetit dhe një menaxhim të mirë të financave publike.

  1. Ndikimi Ekonomik dhe Social

Ky premtim ka një ndikim të dretjpërdrejtë dhe të ndjeshëm në:

  • Stimulin e investimeve të huaja, që do të kontribuojnë në zhvillimin ekonomik dhe mundësi të reja punësimi.
  • Krijimin e mundësive të punësimit, duke sjellë teknologji të reja, përmirësim të infrastrukturës, dhe zhvillim të sektorëve me potencial të lartë si IT, energji dhe industri të tjera.
  • Rritjen e eksporteve dhe zhvillimin e sektorëve që mund të përfitojnë nga lehtësirat që ofrohen për investitorët.

Përfitimet për ekonominë janë të mëdha dhe mund të diversifikojnë aktivitetet ekonomike, duke përmirësuar cilësinë e jetesës dhe duke stimuluar rritjen e PBB-së.

  1. Vullneti Politik dhe Kapaciteti Administrativ
  • Vullneti politik është tërësisht tërheqës për këtë iniciativë, pasi mund të nxisë rritjen e investimeve dhe krijimin e mundësive të punësimit.
  • Kapaciteti administrativ është gjithashtu i rëndësishëm, pasi është e nevojshme që autoritetet të menaxhojnë këto zona të lira në mënyrë efikase dhe të sigurojnë që investitorët të kenë një mjedis të përshtatshëm dhe të mund të funksionojnë pa pengesa burokratike.

Nëse ka një angazhim të fortë politik dhe mbështetje të mjaftueshme për menaxhimin administrativ, ky premtim mund të realizohet me sukses.

  1. Implementimi dhe Afati i Zbatimit ⚠️
  • Ky premtim mund të marrë më shumë kohë për t’u implementuar për shkak të nevojës për krijimin e një mjedisi të përshtatshëm për investitorët dhe zhvillimin e infrastrukturës.
  • Nuk është një implementim i menjëhershëm, pasi kërkon përgatitje dhe kohë për të krijuar kushte të favorshme për investitorët dhe për të siguruar që çdo element i projektit të funksionojë pa pengesa.

Zbatimi mund të marrë disa vite, prandaj afatet e shkurtra mund të jenë të pamjaftueshme për të siguruar sukses të menjëhershëm. 

  1. Ndikimi në Sektoret e Tjerë
  • Zonat e lira ekonomike do të kenë një ndikim të drejtpërdrejtë në zhvillimin e sektorëve me potencial të lartë, si IT, energjia, dhe industri të tjera që mund të përfitojnë nga lehtësirat dhe mbështetjen për investitorët.
  • Zhvillimi i këtyre sektorëve mund të krijojë një rrjedhë pozitive në ekonomi, duke diversifikuar aktivitete ekonomike dhe duke rritur konkurrencën në treg.

Ky premtim do të kontribuojë gjithashtu në përmirësimin e infrastrukturës dhe krijimin e mundësive të reja punësimi, duke pasur një ndikim të përgjithshëm në zhvillimin e ekonomisë shqiptare.

Vlerësimi Final i Indeksit të Fizibilitetit

📊 Indeksi i Fizibilitetit: 3.9/5

Përmbledhje e Vlerësimit:

  • Qartësia e Premtimit: ✅ (I qartë dhe i matshëm)
  • Korniza Ligjore dhe Institucionale: ⚠️ (Kërkon zhvillimin e një kornize ligjore dhe bashkëpunim ndër-institucional)
  • Mbështetja Buxhetore dhe Financimi: ⚠️ (Kërkon financim për zhvillimin e infrastrukturës dhe mbështetje për investitorët)
  • Ndikimi Ekonomik dhe Social: ✅ (Pozitiv për zhvillimin ekonomik dhe mundësi punësimi)
  • Vullneti Politik dhe Kapaciteti Administrativ: ✅ (Mbështetje politike dhe kapacitet për menaxhimin e zonave)
  • Implementimi dhe Afati i Zbatimit: ⚠️ (Afat i gjatë, kërkon kohë për zhvillimin e infrastrukturës dhe krijimin e kushteve për investitorët)
  • Ndikimi në Sektoret e Tjerë: ✅ (Pozitiv për sektorët ekonomikë si IT, energjia dhe industria)

📌 Ky premtim ka një potencial të madh për zhvillimin e ekonomisë dhe krijimin e mundësive të punësimit, por kërkon kohë për të krijuar mjedisin e përshtatshëm për investitorët dhe për të zhvilluar infrastrukturën.

Për më tepër, një mbështetje e fortë ligjore dhe financiare do të jetë e nevojshme për të siguruar suksesin e tij.

Indeksi i Fizibilitetit i Premtimit “Paketa e Lehtësirave Fiskale dhe Proceduriale për Sipërmarrjet Prodhuese”

✅ 1. Qartësia e Premtimit

Pesha në indeks: 10% | Vlerësim: 5/5Premtimi është i formuluar qartë dhe ka objektiva të matshëm, duke përfshirë:

  • Një paketë lehtësirash fiskale dhe proceduriale për sektorët prodhues.
  • Mbështetje financiare për startup-e, sipërmarrës të rinj dhe projekte strategjike në industri, bujqësi dhe energji.
  • Reduktim të burokracisë dhe krijimin e kushteve për investime të qëndrueshme.

Instrumente Matjeje: Ulja e barrës tatimore (%), numri i lejeve të thjeshtuara, financimet për sektorë specifikë, rritja e numrit të sipërmarrjeve të reja.

⚖️ 2. Korniza Ligjore dhe Institucionale

Pesha: 20% | Vlerësim: 3/5Forca: Ka një bazë ligjore fillestare mbi të cilën mund të ndërtohet (ligji për investimet, ligji për tatimin mbi fitimin etj.).Pengesat:

  • Kërkohet reformim i legjislacionit fiskal dhe thjeshtim i procedurave për licenca, deklarime tatimore dhe inspektime.
  • Kërkohet bashkëveprim ndërmjet Ministrisë së Financave, Tatimeve, AZHBR dhe njësive vendore.

Rekomandim: Hartimi i një kuadri të integruar ligjor për lehtësirat, nëpërmjet një ligji të posaçëm ose përmes ndryshimeve në ligjet ekzistuese.

💶 3. Mbështetja Buxhetore dhe Financimi

Pesha: 20% | Vlerësim: 3/5Nevoja për fonde:

  • Mbështetja për startup-e dhe sektorë prodhues mund të kushtojë 0.3%-0.5% të PBB-së në vit (~75-125 milionë euro/vit).Burimet e mundshme:
  • Fondet e Bankës Zhvillimore Kombëtare (BZHK).
  • Partneritete Publike-Private (PPP).
  • Fondet IPA III dhe bashkëfinancim me bankat tregtare.

Rreziqe: Kufizimet fiskale dhe borxhi publik mund të ndikojnë në qëndrueshmërinë e financimit afatgjatë.

📈 4. Ndikimi Ekonomik dhe Social

Pesha: 15% | Vlerësim: 5/5Efekte të pritshme pozitive:

  • Rritja e investimeve private dhe të huaja.
  • Krijimi i vendeve të reja të punës në sektorët prioritarë.
  • Diversifikim i strukturës ekonomike dhe ulje e varësisë nga sektorë informalë dhe tregtia e vogël.

Shembuj ndërkombëtarë: Politikat e ngjashme në Poloni dhe Lituani kanë rritur investimet prodhuese dhe eksportet me 30-40% në 5 vite.

🏛️ 5. Vullneti Politik dhe Kapaciteti Administrativ

Pesha: 10% | Vlerësim: 4/5Pozitiv: Premtimi është në linjë me interesat politike për zhvillim ekonomik dhe punësim.Sfida:

  • Kapaciteti i administratës tatimore për të zbutur kontrollin pa ulur efiçencën.
  • Nevoja për trajnim dhe digjitalizim të strukturave zbatuese.

⏱️ 6. Implementimi dhe Afati i Zbatimit

Pesha: 15% | Vlerësim: 3/5Afati i propozuar: Fillimi brenda vitit të parë të mandatit dhe zbatim progresiv në 3 vite.Sfida kryesore: Koordinimi ndërinstitucional, krijimi i procedurave të reja, trajnimi i stafit.Rekomandim: Krijimi i një task-force qeveritare dhe një plani operacional të detajuar me faza, objektiva dhe indikatorë.

🚀 7. Ndikimi në Cilësinë e Sipërmarrjeve

Pesha: 10% | Vlerësim: 5/5Pritshmëri pozitive:

  • Mbështetja e synuar do të përmirësojë produktivitetin, inovacionin dhe eksportin.
  • Sipërmarrjet do të kenë më shumë kapacitete për të konkurruar në tregje të jashtme.

Instrumente ndihmëse: Grante për teknologji, qasje në kredi të buta, qendra për inovacion dhe inkubim biznesi.

📊 Matrica e Vlerësimit të Fizibilitetit

Kriteri Pesha Vlerësim (1–5) Pikë të ponderuara
Qartësia e Premtimit 10% 5 0.5
Korniza Ligjore dhe Institucionale 20% 3 0.6
Mbështetja Buxhetore dhe Financimi 20% 3 0.6
Ndikimi Ekonomik dhe Social 15% 5 0.75
Vullneti Politik dhe Kapaciteti Administrativ 10% 4 0.4
Implementimi dhe Afati i Zbatimit 15% 3 0.45
Ndikimi në Cilësinë e Sipërmarrjeve 10% 5 0.5
Totali i Pikëve të Ponderuara 100% 3.8 / 5

Përfundim i Vlerësimit

📌 Indeksi i Fizibilitetit: 3.8 / 5Premtimi është shumë i realizueshëm dhe me ndikim të qartë pozitiv për ekonominë dhe sektorin e sipërmarrjeve prodhuese. Megjithatë, kërkon:

  • Një kornizë ligjore të mirëkoordinuar;
  • Burime të garantuara financiare;

Një strukturë të posaçme për zbatim dhe monitorim.

NULL