Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për Reformën në Drejtësi dhe Qeverisje
1️⃣          Qartësia e Premtimit✅ Premtimi është i përgjithshëm dhe nuk përcakton hapa konkretë për thellimin e reformës në drejtësi.
  • “Thellimi i reformës në drejtësi” është një deklaratë e hapur që nuk tregon se cilat aspekte të reformës do të përmirësohen.
  • “Përmbushja e standardeve evropiane” është një synim i rëndësishëm, por mungojnë objektiva të matshëm për ta realizuar.
📊 Vlerësimi: ✅ (3.8/5)Premtimi është i drejtë në parim, por nuk ofron detaje të mjaftueshme mbi zbatimin konkret.
2️⃣          Situata Aktuale dhe Sfidat Kryesore⚠️ Reforma në Drejtësi ka hyrë në një fazë kritike, me SPAK-un dhe Gjykatën Kushtetuese që po funksionojnë, por ende ka sfida të mëdha:
  • Proceset gjyqësore zgjasin shumë dhe sistemi gjyqësor mbetet i ngadaltë.
  • Korrupsioni në nivele të larta ende është një problem i madh.
  • Institucionet e reja të drejtësisë si KLGJ dhe KLP ende përballen me ndërhyrje politike dhe vonesa në vendimmarrje.
  • Vettingu ka çuar në pastrimin e gjyqësorit, por ende ka mungesë gjyqtarësh dhe prokurorësh të kualifikuar.
📊 Vlerësimi: ⚠️ (3.5/5)Ka progres, por sfidat mbeten të mëdha dhe kërkojnë masa konkrete për përmirësim.
3️⃣          Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit✅ Për të thelluar reformën në drejtësi dhe për të përmbushur standardet evropiane, qeveria duhet të:
  • Përshpejtojë procedurat gjyqësore për të shmangur vonesat dhe për të garantuar një sistem më efikas.
  • Zbatojë më rreptësisht masat anti-korrupsion, duke ndjekur me rigorozitet rastet e abuzimit me detyrën.
  • Forcojë pavarësinë e institucioneve të drejtësisë, duke reduktuar ndikimin politik dhe përmirësuar mekanizmat e mbikëqyrjes.
  • Investojë në trajnimin e gjyqtarëve dhe prokurorëve, duke ngritur kapacitetet profesionale për të trajtuar çështjet në përputhje me standardet e BE-së.
  • Sigurojë një sistem transparence dhe llogaridhënieje për institucionet gjyqësore, duke përfshirë auditime të pavarura dhe raportime publike të vendimeve gjyqësore.
📊 Vlerësimi: ✅ (4.2/5)Argument: Këto masa janë të realizueshme, por kërkojnë vullnet politik dhe burime të konsiderueshme.
4️⃣          Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit⚠️ Kostoja kryesore do të vijë nga trajnimi i gjyqtarëve dhe prokurorëve, forcimi i institucioneve të drejtësisë dhe investimet në sistemin gjyqësor elektronik.
  • Burimet e financimit mund të përfshijnë fonde nga BE-ja, asistencë nga partnerët ndërkombëtarë dhe buxhetin shtetëror.
  • Rritja e pagave dhe kushteve të punës për gjyqtarët dhe prokurorët mund të ndihmojë në reduktimin e korrupsionit, por kërkon investime të mëdha.
📊 Vlerësimi: ⚠️ (3.7/5)Kostoja mund të jetë e lartë, por mund të përballohet përmes fondeve të BE-së dhe rritjes së eficiencës së institucioneve.
5️⃣          Ndikimi Politik dhe EkonomikNjë sistem gjyqësor më i fortë dhe i pavarur do të rrisë besimin e qytetarëve dhe investitorëve në Shqipëri.
  • Lufta kundër korrupsionit mund të përmirësojë klimën e biznesit, duke ulur kostot e transaksioneve dhe duke rritur konkurrencën e ndershme.
  • Përmbushja e standardeve evropiane në drejtësi është një kriter kyç për anëtarësimin në BE, ndaj përparimi në këtë drejtim do të përshpejtojë procesin e integrimit.
📊 Vlerësimi: ✅ (4.5/5)Një sistem drejtësie më i mirë do të ketë ndikim të madh në ekonomi, investime dhe integrimin evropian.
6️⃣          Afati i Zbatimit⚠️ Reformat në drejtësi kërkojnë kohë, pasi janë të ndërlikuara dhe kërkojnë ndryshime ligjore dhe institucionale.
  • Disa masa mund të zbatohen menjëherë, si përshpejtimi i proceseve dhe rritja e transparencës, por ndryshimet e thella mund të kërkojnë vite për t’u konsoliduar.
  • Monitorimi nga BE dhe organizatat ndërkombëtare do të ndihmojë në përshpejtimin e procesit, por do të ketë sfida në implementimin e plotë.
📊 Vlerësimi: ⚠️ (3.8/5)Procesi është i gjatë dhe kërkon përkushtim afatgjatë për të sjellë rezultate të qëndrueshme.
Përmbledhje e Kostove dhe Burimeve të Financimit
Kostoja përfshin investime në sistemin gjyqësor, paga më të larta për gjyqtarët dhe përmirësime teknologjike.
Financimi mund të vijë nga BE-ja, fondet shtetërore dhe partnerët ndërkombëtarë.
Efekti afatgjatë do të jetë pozitiv për ekonominë dhe integrimin evropian.
Vlerësimi Final
Indeksi i Fizibilitetit: 4.0/5✅ Qartësia e Premtimit: 3.8/5⚠️ Situata Aktuale: 3.5/5✅ Masat për Zbatimin: 4.2/5⚠️ Kostoja dhe Financimi: 3.7/5✅ Ndikimi Politik dhe Ekonomik: 4.5/5⚠️ Afati i Zbatimit: 3.8/5
Ky premtim është i rëndësishëm dhe i realizueshëm, por kërkon një strategji më të detajuar për zbatimin e reformës në drejtësi. Thellimi i reformës duhet të fokusohet në përmirësimin e eficiencës së sistemit gjyqësor, uljen e korrupsionit dhe garantimin e pavarësisë së institucioneve. Përmbushja e këtyre objektivave do të ketë ndikim të madh në zhvillimin ekonomik dhe procesin e integrimit në BE
Indeksi i Fizibilitetit të premtimit për “Të Drejtat e Shqiptarëve si Qytetarë të BE-së”
  1. Qartësia e Premtimit
    ✅ Premtimi është i qartë dhe përfshin disa aspekte kyçe të të drejtave të shqiptarëve si qytetarë të BE-së, përfshirë pasaportën evropiane, barazinë e plotë, mundësitë për punësim dhe studime, si dhe mbrojtjen diplomatike. Ai synon të sigurojë që shqiptarët të kenë të drejta të barabarta me qytetarët e vendeve anëtare të BE-së.
    📊 Vlerësimi: ✅ (4.6/5)
    Premtimi është i qartë dhe mirë i strukturuar, por kërkon sqarime të mëtejshme për detajet e implementimit.
  2. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
    ⚠️ Aktualisht, shqiptarët që jetojnë dhe punojnë në BE përfitojnë nga disa të drejta, por ende kanë disa kufizime në aspektin e barazisë dhe mundësive për të votuar dhe kandiduar në zgjedhje, si dhe ndonjëherë në lidhje me mbrojtjen diplomatike. Pasaporta e BE-së është një ëndërr e shumë shqiptarëve, por aktualisht, ata nuk mund të përfitojnë direkt nga ajo, përveçse përmes shtetësisë së vendeve të tjera anëtare.
    📊 Vlerësimi: ⚠️ (3.9/5)
    Ndërsa ka përparim në disa fusha, shumë shqiptarë ende përballen me kufizime të mëdha që duhet adresuar për të arritur të drejtat e plota të qytetarëve të BE-së.
  3. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
    ✅ Masat për realizimin e këtij premtimi përfshijnë sigurimin e një procesi të qartë dhe të shpejtë për marrjen e pasaportës evropiane, harmonizimin e ligjeve dhe rregulloreve për të mundësuar barazinë e plotë të shqiptarëve në BE dhe angazhimin për mbështetje diplomatike të fortë nga vendet anëtare të BE-së. Kjo kërkon një bashkëpunim të ngushtë me BE-në dhe një implementim të qëndrueshëm të politikave që nxisin përfshirjen.
    📊 Vlerësimi: ✅ (4.4/5)
    Masat janë të qarta dhe të domosdoshme për të siguruar realizimin e këtij premtimi, por kërkojnë një angazhim të fortë nga shteti dhe përpjekje të vazhdueshme për integrimin e shqiptarëve.
  4. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
    ⚠️ Kostoja e implementimit të këtij premtimi përfshin ndihmën e mundshme për shqiptarët për të marrë pasaportën e BE-së dhe mundësitë për mundësimin e mbështetjes diplomatike dhe garancinë për barazi në shtetet e BE-së. Pjesa më e madhe e këtyre kostove mund të mbulohet nga qeveritë e vendeve anëtare të BE-së, por do të kërkohet një mbështetje e konsiderueshme nga shteti shqiptar për të siguruar përfitimet e barazisë dhe mundësive të plota.
    📊 Vlerësimi: ⚠️ (3.7/5)
    Financimi mund të paraqesë një pengesë, veçanërisht për mbështetje të drejtpërdrejtë dhe përshpejtimin e realizimit të këtij premtimi.
  5. Ndikimi Ekonomik dhe Social
    ✅ Ky premtim ka potencial të madh për të sjellë përfitime ekonomike dhe sociale për shqiptarët. Pasaporta e BE-së dhe mundësitë e barabarta për punësim dhe studime mund të rrisin mundësitë për zhvillim profesional dhe kontribuoni në ngritjen e nivelit të jetesës. Po ashtu, ky premtim mund të sjellë një rritje të forcës punëtore dhe mundësi më të mira për investime nga diaspora.
    📊 Vlerësimi: ✅ (4.6/5)
    Ky premtim ka potencial të madh për të përmirësuar mundësitë ekonomike për shqiptarët dhe për të forcua lidhjet me BE-në, duke kontribuar në zhvillimin afatgjatë të vendit.
  6. Afati i Zbatimit
    ⚠️ Ky premtim kërkon një periudhë të gjatë për implementim, pasi përfshin integrimin e shqiptarëve në tregun e BE-së dhe sigurimin e mundësive të barabarta në çdo vend të BE-së. Pavarësisht përpjekjeve të qeverisë, realizimi mund të marrë disa vite, ndoshta dekada, për të përfunduar të gjitha procedurat e nevojshme dhe për të siguruar që të gjitha të drejtat janë të plota.
    📊 Vlerësimi: ⚠️ (3.8/5)
    Afati mund të jetë i gjatë, dhe do të kërkojë një angazhim të qëndrueshëm dhe mbështetje të vazhdueshme nga vendet anëtare të BE-së.
  7. Përkrahja për Mbështetje Diplomatike dhe Mbrojtje
    ✅ Ky aspekt i programit është kritik për mbrojtjen e qytetarëve shqiptarë jashtë vendit dhe për të siguruar se ata janë të mbrojtur ligjërisht dhe diplomatikisht në çdo vend të BE-së. Mbrojtja diplomatike mund të ofrojë mbështetje të nevojshme në rastet e krizave ose në situata të tjera ku qytetarët shqiptarë mund të kenë nevojë për ndihmë.
    📊 Vlerësimi: ✅ (4.5/5)
    Ky është një hap i rëndësishëm që mund të sjellë siguri të madhe për shqiptarët që jetojnë dhe punojnë në BE, duke garantuar mbrojtje ligjore dhe diplomatikë në çdo moment.
Përmbledhje e Kostove dhe Burimeve të FinancimitKostoja për sigurimin e këtyre të drejtave mund të jetë e konsiderueshme, por mund të mbulohet nga mbështetje ndërkombëtare dhe burime të tjera, duke përfshirë investime për zhvillimin e mundësive dhe për sigurimin e mbrojtjes diplomatike. Shteti shqiptar duhet të sigurojë burime të mjaftueshme për implementimin e këtij premtimi.
Vlerësimi FinalIndeksi i Fizibilitetit: 4.2/5
  • Qartësia e Premtimit: ✅ (4.6/5)
  • Situata Aktuale: ⚠️ (3.9/5)
  • Masat për Zbatimin: ✅ (4.4/5)
  • Kostoja dhe Financimi: ⚠️ (3.7/5)
  • Ndikimi Ekonomiko-Social: ✅ (4.6/5)
  • Afati i Zbatimit: ⚠️ (3.8/5)
Ky premtim ka një ndikim të madh pozitiv në jetën e shqiptarëve dhe mund të sjellë përfitime të mëdha për ata që jetojnë dhe punojnë në BE. Megjithatë, implementimi i tij do të kërkojë një periudhë të gjatë dhe mbështetje të qëndrueshme financiare, si dhe një angazhim të fortë nga vendet anëtare të BE-së për të siguruar që të drejtat të jenë të plota
Indeksi i Fizibilitetit për Premtimet Penale dhe Ligjore
1. Qartësia e Premtimeve
📊 Vlerësim: 4.5/5
  • Premtimet janë të formuluara në mënyrë të drejtpërdrejtë:
    • Përdoret mekanizmi i referendumit për një çështje me ndjeshmëri të lartë ligjore dhe kushtetuese (Regjistri).
    • Përcaktohet afat i qartë për kompensimin e përndjekurve (12 muaj).
  • Mungon informacion për:
    • Si do të hartohet referendumi (format, pyetja, afatet).
    • Burimet për likuidimin e borxheve ndaj përndjekurve.
2. Situata Aktuale dhe Problematikat ⚠️
📊 Vlerësim: 3.7/5
Analizë për secilën fushë:
a) Regjistri Kombëtar i Pedofilëve:
  • Aktualisht nuk ekziston një regjistër publik për këtë kategori.
  • Kodi Penal parashikon dënime për marrëdhënie seksuale me të mitur, por nuk parashikon publikim të të dhënave personale pas dënimit.
  • Krijimi i një regjistri të tillë prek të drejtat themelore, përfshirë:
    • Të drejtën për privatësi.
    • Parimin e rehabilitimit pas dënimit.
  • Do të kërkonte ndryshime në Kushtetutë, Ligjin për të Dhënat Personale, dhe Kodi Penal.
b) Kompensimi për të përndjekurit politikë:
  • Borxhi financiar ndaj përndjekurve ende nuk është likuiduar plotësisht.
  • Llogaritet të ketë rreth 3,500-5,000 përfitues aktivë ose trashëgimtarë.
  • Disa këste janë vonuar ose janë ndalur për shkak të mungesës së fondeve ose dokumentacionit.
3. Masat për Zbatim ⚠️
📊 Vlerësim: 3.3/5
Regjistri Kombëtar i Pedofilëve:
  • Kërkon hapat në vijim:
    1. Referendum popullor sipas ligjit nr. 7866/1994.
    2. Ndryshime në Kodin Penal dhe atë Civil.
    3. Rregullim i mbrojtjes së të dhënave personale.
    4. Krijimi i platformës dixhitale të regjistrit dhe strukturës monitoruese.
Likujdimi i Detyrimeve për përndjekurit:
  • Nevojitet:
    • Auditim përfundimtar i borxhit ekzistues.
    • Vendim i Këshillit të Ministrave për fondin.
    • Bashkëpunim me arkivat dhe institucionet e verifikimit të statusit.
4. Kostoja dhe Financimi ⚠️
📊 Vlerësim: 3.4/5
a) Kosto për regjistrin kombëtar:
  • Jo shumë e lartë financiarisht (strukturë ligjore + IT), por:
    • Ka kosto të larta politike dhe kushtetuese.
    • Rrezikon shkelje të konventave ndërkombëtare për të drejtat e njeriut.
  • Për të qenë funksional, do të duhet miratim ndërkombëtar dhe verifikim i standardeve të BE-së.
b) Kosto për përndjekurit politikë:
  • Borxhi i mbetur përllogaritet në 2 – 4 miliardë lekë.
  • Financimi duhet të vijë nga:
    • Buxheti i shtetit (viti aktual ose një zë i veçantë në buxhetin vjetor).
    • Pjesë e një plani të integruar të pagesave për trashëgimtarët.
5. Ndikimi Ekonomik dhe Social ⚖️
📊 Vlerësim: 4.2/5
Regjistri i pedofilëve:
  • Mund të ketë ndikim pozitiv në perceptimin e sigurisë publike, por kërkon balancim me të drejtat kushtetuese.
  • Nëse menaxhohet si regjistër për përdorim institucional, jo publik, mund të përmbushë objektivin pa pasoja ligjore.
Kompensimi për të përndjekurit:
  • Ka vlerë simbolike dhe morale për shtetin dhe viktimat.
  • Forcon drejtësinë historike dhe besimin qytetar në shtet.
6. Afati i Zbatimit ⚠️
📊 Vlerësim: 3.3/5
Referendumi dhe regjistri:
  • Referendumi kërkon afat minimal prej 12-18 muajsh, përfshirë:
    • Verifikimin e firmave.
    • Organizimin dhe shpalljen.
    • Hartimin e ligjit përkatës dhe krijimin e strukturave teknike.
Likujdimi i përndjekurve:
  • Mund të realizohet brenda 12 muajve, nëse fondi përfshihet në një akt të veçantë buxhetor dhe verifikimi përfundon në mënyrë efektive.
Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 3.7/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimeve
4.5
Situata Aktuale
3.7
⚠️
Masat për Zbatim
3.3
⚠️
Kostoja dhe Financimi
3.4
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
4.2
Afati i Zbatimit
3.3
⚠️
Kompensimi i përndjekurve politikë është premtim shumë i realizueshëm, me vullnet politik dhe përgatitje buxhetore.
Regjistri kombëtar i pedofilëve është premtim ligjërisht i ndërlikuar, që kërkon trajtim me kujdes për të shmangur përplasje me të drejtat themelore, dhe ka nevojë për format institucionale, jo ekspozim publik.
Për të rritur fizibilitetin, do të ishte e nevojshme:
Një draft paraprak i ligjit për regjistrin i diskutuar me institucionet ndërkombëtare.
Një plan pagesash të përshpejtuara për përndjekurit, në bashkëpunim me Shoqatën Kombëtare të ish të Përndjekurve Politikë.
Indeksi i Fizibilitetit te Premtimit për “Prioritetin për Investitorët e Diasporës në Sektorin e Industrisë Nxjerrëse dhe Përpunuese”
Qartësia e Premtimit
📊 Vlerësimi: (5/5)
 Premtimi është i qartë dhe i drejtpërdrejtë, duke theksuar që investitorët nga diaspora do të kenë prioritet në sektorët e industrisë nxjerrëse dhe përpunuese të lëndëve minerare. Ky angazhim bazohet në ndryshimet ligjore që do të mundësojnë dhe garantojnë përfshirjen e diasporës në këto sektorë strategjikë, duke synuar stimulimin e investimeve dhe zhvillimin ekonomik të vendit.
Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
📊 Vlerësimi: (4.6/5)
Aktualisht, sektori i industrisë nxjerrëse dhe përpunuese ka mundësi të mëdha zhvillimi, por përballet me disa sfida të rëndësishme:
🔹 Përdorimi i teknologjisë së vjetër: Industria nxjerrëse dhe përpunuese shpesh përdor teknologji të vjetra, që e bëjnë procesin joefikas dhe të dëmshëm për mjedisin.
🔹 Mungesa e kapitalit të nevojshëm: Shumë kompani kanë nevojë për investime të reja për të modernizuar kapacitetet dhe për të shtuar prodhimin.
🔹 Mungesa e menaxhimit efikas: Menaxhimi i burimeve natyrore shpesh është i ngadaltë dhe i paorganizuar, çka e bën këtë sektor të vështirë për të arritur potencialin e tij të plotë.
Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
📊 Vlerësimi: (4.7/5)
Për realizimin e këtij premtimi, duhen ndërmarrë disa hapa kyç:
🔹 Ndryshimet ligjore dhe fiskale: Krijimi i një kuadri ligjor dhe fiskal që t’i mundësojë investitorëve të diasporës të kenë akses në lehtësira tatimore dhe subvencione.
🔹 Incentiva për investitorët e diasporës: Duhet të krijohen stimuj për diasporën, si ulje taksash, ndihmë për investime në teknologji të reja dhe mundësi të tjera që do të rrisin tërheqjen e investitorëve.
🔹 Përmirësimi i infrastrukturës: Infrastruktura e nevojshme për zhvillimin e industrisë nxjerrëse dhe përpunuese duhet të modernizohet për të mbështetur investimet e reja dhe zhvillimin e industrisë.
🔹 Trajnimi dhe zhvillimi i fuqisë punëtore: Diaspora mund të sjellë ekspertizë dhe trajnime për fuqinë punëtore vendase, duke siguruar rritje të aftësive dhe përmirësim të cilësisë së punës.
Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
📊 Vlerësimi: (4.3/5)
Për realizimin e këtij premtimi do të nevojiten investime të konsiderueshme në ndryshimet ligjore dhe infrastrukturën e nevojshme.
🔹 Kostoja e parashikuar:
    • Ndryshimet ligjore dhe mbështetje për investitorët: 10 – 15 milionë euro.
    • Investimet në infrastrukturë dhe teknologji: 50 – 80 milionë euro.
    • Programet e trajnimit dhe zhvillimit të fuqisë punëtore: 5 – 10 milionë euro.
      🔹 Burimi i Financimit: Buxheti i Shtetit, investime nga sektori privat, fonde ndërkombëtare dhe mundësi mbështetjeje nga donatorë të huaj.
Ndikimi Ekonomik dhe Social
📊 Vlerësimi: (5/5)
Ky premtim ka mundësi të sjellë një ndikim të madh ekonomik dhe social:
🔹 Përfitimet ekonomike
    • Rritja e investimeve të huaja direkte nga diaspora do të kontribuoni në zhvillimin e industrisë dhe krijimin e mundësive të reja pune.
    • Modernizimi i industrisë nxjerrëse dhe përpunuese mund të sjellë rritjen e eksporteve dhe diversifikimin e prodhimit.
    • Zvogëlimi i varësisë nga importet dhe rritja e prodhimit vendas do të forcojë ekonominë kombëtare.
      🔹 Përfitimet sociale
    • Krijimi i vendeve të reja të punës dhe mundësi për zhvillim profesional për fuqinë punëtore vendase.
    • Përfshirja e diasporës në zhvillimin ekonomik të vendit do të forcojë lidhjet e diasporës me Shqipërinë dhe do të ndihmojë në ruajtjen e identitetit kombëtar.
Afati i Zbatimit
📊 Vlerësimi: (4.5/5)
Ky premtim mund të realizohet në një periudhë të mesme, përmes një sërë hapash që do të kërkojnë kohë për të krijuar kuadrin ligjor dhe për të realizuar investimet.
🔹 Afatet:
Faza 1 (2025-2026): Ndryshimet ligjore dhe krijimi i kuadrit fiskal për mbështetje të investitorëve nga diaspora.
Faza 2 (2026-2027): Përshtatja e infrastrukturës dhe realizimi i investimeve të nevojshme për përpunimin e lëndëve minerale.
Faza 3 (2027-2028): Realizimi i projekteve të para dhe monitorimi i efekteve të investimeve nga diaspora.
Faza 4 (2028-2029): Zhvillimi dhe rritja e sektorëve të industrisë nxjerrëse dhe përpunuese.
Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 4.6/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimit
5.0
Situata Aktuale
4.6
⚠️
Masat për Zbatimin
4.7
Kostoja dhe Financimi
4.3
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
5.0
Afati i Zbatimit
4.5
Ky premtim ka potencial të madh për të sjellë zhvillim të qëndrueshëm në sektorët e industrisë nxjerrëse dhe përpunuese. Investimet e diasporës do të kontribuojnë në modernizimin e sektorëve të rëndësishëm dhe krijimin e mundësive të reja ekonomike dhe sociale.Për realizimin e këtij premtimi, do të nevojiten ndryshime ligjore, mbështetje për investitorët dhe një angazhim të madh për përmirësimin e infrastrukturës dhe teknologjisë.
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Përfaqësimin e Mërgatës në Parlament”
  1. Qartësia e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (5/5)
    Premtimi është i qartë dhe i drejtpërdrejtë, duke theksuar se synimi është përfshirja e mërgatës shqiptare në Parlamentin e Shqipërisë. Ky premtim kërkon që në zgjedhjet parlamentare të ardhshme, 50% e kandidatëve të jenë përfaqësues nga diaspora. Ky është një hap i rëndësishëm për të fuqizuar mërgatën dhe për të siguruar që interesat e shqiptarëve jashtë vendit të jenë më të mbrojtura.
  2. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
    📊 Vlerësimi: (4.8/5)
    Aktualisht, diaspora shqiptare ka një ndikim të madh ekonomik dhe social, por përfaqësimi i saj në institucionet vendimmarrëse të Shqipërisë është shumë i kufizuar. Problemet kryesore janë:
    🔹 Mungesa e përfaqësimit institucional: Pavarësisht ndikimit të madh, mërgata nuk ka një rol të drejtpërdrejtë në Parlament.
    🔹 Përfaqësimi i dobët në politikat kombëtare: Interesat e mërgatës shpesh nuk janë të mbrojtura si duhet dhe ato mbeten jashtë diskutimeve të rëndësishme.
  3. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (4.5/5)
    Për realizimin e këtij premtimi, duhen ndërmarrë disa hapa:
    🔹 Krijimi i një mekanizmi ligjor për përfaqësimin e mërgatës: Kjo kërkon ndryshime në Kodin Zgjedhor për të mundësuar përfshirjen e mërgatës si kategori të veçantë.
    🔹 Zgjedhja e kandidatëve nga diaspora: Duhet të krijohen mundësi për të mundësuar që shqiptarët jashtë vendit të kenë mundësi të kandidojnë për në Parlament.
    🔹 Kampanja për ndërgjegjësim dhe angazhim: Diaspora duhet të njihet me mundësitë e reja dhe të inkurajohet të angazhohet në procesin zgjedhor.
  4. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
    📊 Vlerësimi: (4.2/5)
    Ky premtim mund të kërkojë financim për ndryshime ligjore dhe mbështetje për kampanjat zgjedhore. Kostoja e përgjithshme është e moderuar dhe mund të përballohet nga burimet e brendshme dhe mbështetje ndërkombëtare.
    🔹 Kostoja e parashikuar:
    • Ndryshimet ligjore dhe administrimi i procesit zgjedhor: 5 – 10 milionë euro.
    • Promovimi dhe mbështetje për kandidatët nga diaspora: 2 – 5 milionë euro.
      🔹 Burimi i Financimit: Buxheti i shtetit, fonde ndërkombëtare, mbështetje nga organizata ndërkombëtare.
  5. Ndikimi Ekonomik dhe Social
    📊 Vlerësimi: (5/5)
    Ky premtim ka mundësi të ketë ndikim të jashtëzakonshëm ekonomik dhe social:
    🔹 Përfitimet ekonomike:
    • Rritja e bashkëpunimit ekonomik mes Shqipërisë dhe shteteve ku banojnë shqiptarët.
    • Rritja e dërgesave dhe mbështetje për zhvillimin ekonomik të Shqipërisë.
      🔹 Përfitimet sociale:
    • Forcimi i lidhjeve dhe identitetit kombëtar.
    • Përmirësimi i marrëdhënieve diplomatike.
    • Angazhimi i mërgatës në zhvillimin e vendit dhe përmirësimi i shërbimeve për qytetarët.
  6. Afati i Zbatimit
    📊 Vlerësimi: (4.7/5)
    Ky premtim mund të realizohet në një periudhë të shkurtër, përmes disa hapave ligjorë dhe administrativë që mund të kryhen para zgjedhjeve parlamentare të ardhshme.
    🔹 Afatet:
    • Faza 1 (2025): Krijimi i ndryshimeve ligjore dhe rregulloreve të reja.
    • Faza 2 (2025-2026): Organizimi i mundësive për diasporën për të votuar dhe kandiduar.
    • Faza 3 (2026): Pjesëmarrja e parë e mërgatës në zgjedhjet parlamentare.
Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 4.8/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimit
5.0
Situata Aktuale
4.8
⚠️
Masat për Zbatimin
4.5
Kostoja dhe Financimi
4.2
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
5.0
Afati i Zbatimit
4.7
Ky premtim është shumë i qëlluar dhe mund të sjellë përfitime të mëdha për forcimin e lidhjeve mes Shqipërisë dhe mërgatës. Ai do të ndihmojë në rritjen e pjesëmarrjes politike të shqiptarëve jashtë vendit dhe do të sigurojë përfaqësimin e interesave të tyre në vendimmarrje.Për realizimin e këtij premtimi, do të jetë e nevojshme mbështetje ligjore dhe financiare, si dhe angazhimi i diasporës për të marrë pjesë në procesin zgjedhor.
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Reformën e Sistemit Kadastral”
  1. Qartësia e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (5/5)
Analizë:Premtimi është i qartë dhe i drejtpërdrejtë. Ai propozon shkrirjen e sistemit kadastral aktual për të eliminimin e korrupsionit dhe lehtësimin e transaksioneve të pronësisë, duke i dhënë noterëve përgjegjësinë për regjistrimin dhe kalimin e pronësisë. Ky është një hap konkret drejt thjeshtimit të proceseve administrative dhe eliminimit të ndikimeve negative të korrupsionit në sektorin e pronësisë.
  1. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
    📊 Vlerësimi: (4.7/5)
Analizë:Sistemi kadastral aktual ka qenë një burim i madh për korrupsion dhe ka penguar zhvillimin e tregut të pronës. Proceset e regjistrimit të pronave shpesh janë të ngadalshme dhe të pasigurta, duke krijuar probleme për qytetarët dhe investitorët. Shkrirja e sistemit aktual dhe kalimi i përgjegjësive te noterët mund të zgjidhin disa nga këto probleme, por ky është një proces që do të kërkojë përpjekje të konsiderueshme për të garantuar efikasitetin dhe transparencën.
🔹 Problemet e mundshme:
  • Sistemi i ri mund të hasë rezistencë nga administrata shtetërore e përfshirë deri tani në proceset kadastrale.
  • Noterët do të kenë nevojë për trajnime dhe mbështetje të vazhdueshme për të garantuar funksionimin efikas dhe të drejtë të procesit.
Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit 📊 Vlerësimi: (4.8/5)
Analizë:Për implementimin e këtij propozimi do të nevojiten disa hapa të rëndësishëm:🔹 Hartimi i legjislacionit të nevojshëm:Një ndryshim i madh në ligje dhe rregullore është i nevojshëm për të përshtatur sistemin e ri kadastral, duke i dhënë noterëve përgjegjësinë për regjistrimin e pronës. Kjo do të kërkojë një proces të plotë të konsultimeve ligjore dhe procedurale për të siguruar një kalim të qartë dhe pa pengesa.
🔹 Trajnimi dhe mbështetje për noterët:Noterët duhet të trajnohen dhe të mbështeten me mjetet dhe teknologjinë e nevojshme për të kryer regjistrimin e pronësisë në mënyrë të sigurt dhe të thjeshtë. Kjo mund të përfshijë mundësinë e përdorimit të sistemeve të teknologjisë së informacionit për regjistrimin dhe kalimin e pronësisë.
Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit 📊 Vlerësimi: (4.5/5)
🔹 Kosto totale e parashikuar për realizimin e nismës:
Masa
Kosto vjetore (milionë euro)
Burimi i Financimit
Ndryshimi i legjislacionit për sistemin kadastral
1 – 2
Buxheti i Shtetit
Trajnimi i noterëve dhe përmirësimi i infrastrukturës
2 – 3
Buxheti i Shtetit, Donatorë
Përdorimi i teknologjisë dhe zhvillimi i sistemeve IT
3 – 5
Buxheti i Shtetit, Donatorë
TOTAL (për 1 vit)
6 – 10
Buxheti i Shtetit, Donatorë
🔹 Burimet e mundshme financimi:Ky projekt mund të mbështetet kryesisht nga buxheti i shtetit dhe mundësisht nga donatorë ndërkombëtarë që mbështesin reformën e administratës publike dhe luftën kundër korrupsionit. Teknologjia dhe trajnimi i noterëve mund të kërkojnë një investim fillestar të konsiderueshëm, por pas zbatimit do të ulen kostot e administratës publike.
⚠️ Rrezik:Kostoja e mundshme për mbështetje teknologjike dhe trajnimin e noterëve mund të jetë më e lartë se parashikimi, sidomos nëse ka një nevojë të madhe për sistemet informatikë të avancuara dhe përmirësimin e infrastrukturës administrative.
Ndikimi Ekonomik dhe Social 📊 Vlerësimi: (4.9/5)
🔹 Ndikime pozitive:
  • Ky propozim do të ulë ndjeshëm korrupsionin në proceset e pronësisë dhe do të bëjë transaksionet më të shpejta dhe më të sigurta për qytetarët dhe investitorët.
  • Përmirësimi i sistemit kadastral do të lehtësojë tregtinë e pronave dhe do të rrisë besimin e investitorëve të huaj dhe vendas.
  • Ky sistem i ri mund të nxisë rritjen e aktivitetit ekonomik, pasi transaksionet e pronës do të bëhen më të thjeshta dhe më të sigurta.
🔹 Rreziqe të mundshme:
  • Përdorimi i noterëve mund të krijojë mundësi për abuzime dhe shkelje të ligjit nëse nuk ka një mbikëqyrje të duhur.
  • Kostoja fillestare mund të jetë e lartë për të instaluar sistemet e nevojshme dhe për të realizuar trajnimet, gjë që mund të ndikojë në burimet buxhetore të shtetit.
  1. Afati i Zbatimit
    📊 Vlerësimi: (4.6/5)
🔹 Fazat e zbatimit të premtimit:
Faza
Periudha
Veprimet kryesore
Faza 1
2025 – 2026
Hartimi i ligjeve dhe rregulloreve të reja për sistemin kadastral dhe të noterëve.
Faza 2
2026 – 2027
Zhvillimi dhe instalimi i sistemeve IT dhe trajnimi i noterëve për regjistrimin e pronës.
Faza 3
2027 – 2028
Implementimi i plotë i sistemit të ri kadastral dhe fillimi i regjistrimeve nga noterët.
Faza 4
2028 – 2029
Konsolidimi i sistemit dhe monitorimi i performancës.
🔹 Sfida kryesore:Ndryshimi i ligjeve dhe rregulloreve mund të kërkojë një periudhë të gjatë për të kaluar përmes Kuvendit dhe për të siguruar që të gjitha palët e interesuara të jenë të përfshira në proces. Po ashtu, mbikëqyrja dhe transparenca do të jenë kritike për të parandaluar abuzimet nga noterët.
📌 Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 4.7/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimit
5
Situata Aktuale
4.7
⚠️
Masat për Zbatimin
4.8
Kostoja dhe Financimi
4.5
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
4.9
Afati i Zbatimit
4.6
⚠️
Reforma në sistemin kadastral ka një indeks të lartë fizibiliteti dhe mund të përmirësojë ndjeshëm proceset e regjistrimit të pronës, duke ulur korrupsionin dhe duke bërë transaksionet më të thjeshta dhe më të sigurta. Megjithatë, implementimi i kësaj reforme kërkon ndryshime të rëndësishme ligjore dhe mund të hasë disa sfida administrative dhe financiare.
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Kthimi dhe Kompensimi i Pronës”
  1. Qartësia e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (5/5)
Analizë:Premtimi është shumë i qartë dhe i detajuar. Ai synon krijimin e një task-force nga Kryeministri me mandat të qartë, që do të trajtojë problemet e pronësisë në Shqipëri përmes hartimit të një liste finale të ish-pronarëve dhe trajtimin e kërkesave të tyre. Propozimi gjithashtu përfshin verifikimin e pronave që janë të lira dhe trajtimin e atyre që nuk kanë aplikuar ende për kthimin e pronave të tyre, duke hequr kufizimet e kohës për aplikimet.
🔹 Dobësi:Ky propozim është i qartë, por mund të përballet me sfida në hartimin e listës finale dhe verifikimin e pronave, duke kërkuar një sasi të madhe kohore dhe burimesh për të realizuar verifikime të sakta dhe të besueshme.
  1. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
    📊 Vlerësimi: (4.7/5)
Analizë:Në Shqipëri, kthimi dhe kompensimi i pronës është një problem i vazhdueshëm që ka mbajtur pasiguri të madhe për ish-pronarët, për shkak të procedurave burokratikisht të ngadalta dhe mungesës së një procesi të qartë dhe të përshtatshëm për kompensimin e atyre që janë privuar nga pronat e tyre. Shumë ish-pronarë nuk kanë mundur të aplikojnë për kthimin e pronës për arsye të ndryshme, përfshirë kufizimet e kohës.
🔹 Probleme të mundshme:
  • Identifikimi dhe verifikimi i pronave të zëna nga shteti ose nga individë mund të jetë një proces i gjatë dhe i komplikuar.
  • Heqja e kufizimeve të kohës mund të krijojë një numër të madh aplikimesh që kërkojnë një shqyrtim të hollësishëm.
  1. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (4.8/5)
Analizë:🔹 Krijimi i task-force dhe mandatet e saj:Krijimi i një task-force të dedikuar nga Kryeministri mund të jetë një hap pozitiv për përmbylljen e problemeve të pronësisë, duke siguruar një vëmendje të veçantë dhe një organizim më të qartë të procesit. Ky task-force do të duhet të hartojë një listë të plotë dhe të saktë të ish-pronarëve dhe të përgatisë mënyrën më të mirë të trajtimit të kërkesave të tyre (kthim në natyrë, kompensim fizik, kompensim financiar).
🔹 Verifikimi i pronave dhe trajtimi i aplikimeve të prapambetura:Ky proces do të kërkojë mbledhjen dhe organizimin e të dhënave, si dhe një bashkëpunim të fortë mes institucioneve të ndryshme që kanë pasur ndikim në administratën e pronës.
  1. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
    📊 Vlerësimi: (4.4/5)
🔹 Kosto totale e parashikuar për realizimin e nismës:
Masa
Kosto vjetore (milionë euro)
Burimi i Financimit
Krijimi i task-force dhe organizimi i punës
1 – 3
Buxheti i Shtetit
Verifikimi i pronave dhe hartimi i listës përfundimtare
5 – 10
Buxheti i Shtetit
Kompensimi financiar dhe rikthimi i pronave
10 – 20
Buxheti i Shtetit
Heqja e kufizimeve të kohës për aplikimet
1 – 2
Buxheti i Shtetit
TOTAL (për 1 vit)
17 – 35
Buxheti i Shtetit
🔹 Burimet e mundshme financimi:Ky projekt mund të financohet kryesisht nga buxheti i shtetit, përveç mundësisë për përdorimin e fondeve të ndihmës ndërkombëtare ose partnerëve të tjerë ndërkombëtarë që mund të ofrojnë mbështetje për përmbylljen e procesit.
⚠️ Rrezik:Kostoja për kompensimin financiar dhe rikthimin e pronave mund të krijojë një barrë të madhe për buxhetin e shtetit, sidomos nëse shifra e pronave që duhen kompensuar është shumë e lartë. Ndërkohë, procesi i verifikimit mund të kërkojë shumë kohë dhe mund të shkaktojë vonesa dhe komplikime.
  1. Ndikimi Ekonomik dhe Social
    📊 Vlerësimi: (4.9/5)
🔹 Ndikime pozitive:
  • Ky propozim do të ndihmojë në zgjidhjen e një problemi të gjatë dhe të rëndësishëm për shumë qytetarë, duke siguruar që ata të cilët janë privuar nga pronat e tyre të mund të rikthejnë ato ose të kompensohen për humbjen e pronës.
  • Do të kontribuoni në rritjen e besimit të qytetarëve në sistemin ligjor dhe qeveritar.
🔹 Rreziqe të mundshme:
  • Shumë qytetarë mund të mundohen të manipulojnë sistemin dhe të kërkojnë kompensime të padrejta, gjë që mund të çojë në një ngarkesë për sistemin dhe ndoshta edhe në abuzime me fondet publike.
  • Procesi mund të hasë vështirësi dhe protesta nga ata që do të ndihen të paëndershëm nga zbatimi i politikës.
  1. Afati i Zbatimit
    📊 Vlerësimi: (4.5/5)
🔹 Fazat e zbatimit të premtimit:
Faza
Periudha
Veprimet kryesore
Faza 1
2025 – 2026
Krijimi i task-force dhe hartimi i listës finale të ish-pronarëve.
Faza 2
2026 – 2027
Verifikimi i pronave dhe trajtimi i aplikimeve të prapambetura.
Faza 3
2027 – 2028
Kompensimi i ish-pronarëve dhe rikthimi i pronave.
Faza 4
2028 – 2029
Përfundimi i procesit dhe stabilizimi i sistemit të kthimit të pronës.
🔹 Sfida kryesore:Përfundimi i këtij propozimi mund të kërkojë një periudhë të gjatë për të adresuar të gjitha kërkesat dhe për të verifikuar të gjitha pronat. Mund të ketë vonesa dhe sfida në përpjekjen për të trajtuar të gjitha aplikimet dhe për të menaxhuar ndarjen e kompensimeve.
📌 Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 4.7/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimit
5
Situata Aktuale
4.7
⚠️
Masat për Zbatimin
4.8
Kostoja dhe Financimi
4.4
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
4.9
Afati i Zbatimit
4.5
⚠️
Ky propozim ka një indeks të lartë fizibiliteti dhe ka potencialin për të trajtuar një nga problemet më të mëdha të Shqipërisë, duke siguruar kthimin e pronave për ish-pronarët dhe kompensimin e tyre për humbjet e pronës. Megjithatë, ai mund të hasë sfida në zbatimin e tij, veçanërisht për shkak të natyrës komplekse të verifikimit të pronave dhe kërkesave për kompensim. Procesi mund të kërkojë shumë burime dhe kohë, duke u përpjekur për të zgjidhur një numër të madh problemesh dhe duke siguruar një zbatueshmëri të drejtë dhe të qëndrueshme
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Shenjtëria e Pronës”
  1. Qartësia e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (5/5)
Analizë:Premtimi është i qartë dhe i drejtpërdrejtë, duke theksuar mbrojtjen e pronës private dhe hedhjen poshtë të çdo forme të tjetërsimit të paligjshëm të pronës, qoftë nga shteti apo individë të tjerë. Ky propozim kërkon që çdo shkelje e pronësisë të korrigjohet dhe çdo cënim të pronës të kthehet, madje me interesa, për të siguruar një mbrojtje të fortë ligjore dhe institucionale për pronarët.
🔹 Dobësi:Ky propozim është i qartë, por zbatimi i tij mund të hasë vështirësi, veçanërisht për sa i përket njohjes dhe kompensimit të të drejtave të pronësisë në rastet e shkeljeve, si dhe për shkak të mundësive të manipulimeve të dokumenteve dhe kërkesave të padrejta.
  1. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
    📊 Vlerësimi: (4.6/5)
Analizë:Aktualisht, shkeljet e pronësisë në Shqipëri janë të pranishme, ku individë dhe shteti mund të tjetërsimin pronat në mënyrë të paligjshme, duke shkaktuar humbje të pasurive për qytetarët. Shpesh ka pasur raste të abuzimeve dhe keqpërdorimit të pronës, ku individë janë privuar nga të drejtat e tyre pronësore pa asnjë mundësi për kompensim të plotë. Kjo ka çuar në pasiguri dhe ankesa të shumta nga qytetarët.
🔹 Probleme të mundshme:
  • Identifikimi dhe zgjidhja e shkeljeve të pronësisë mund të jetë një proces i komplikuar dhe i gjatë, veçanërisht kur ka pasur ndryshime të pronësisë që përfshijnë dokumente të dyshimta ose të manipulueshme.
  • Sfida kryesore është siguria e procesit të rikthimit të pronës dhe zbatimi i një mekanizmi të qartë për korrigjimin e shkeljeve, duke siguruar edhe interesat e qytetarëve.
  1. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (4.8/5)
Analizë:🔹 Krijimi i një mekanizmi të qartë ligjor:Do të kërkohet një sistem ligjor efikas dhe transparent për të trajtuar çështjet e shkeljeve të pronësisë dhe për të garantuar që çdo cënim të pronës të rikthehet. Ky sistem duhet të përfshijë procedura të thjeshta dhe të shpejta për ndëshkimin e atyre që kanë shkelur të drejtat e pronës.
🔹 Fuqizimi i institucioneve që mbrojnë të drejtat e pronës:Institucionet ligjore dhe ato të administratës së pronës duhet të jenë të forta dhe të afta për të zbatuar këto politika në mënyrë të drejtë dhe të qëndrueshme, duke siguruar një mbrojtje të plotë të pronësisë.
  1. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
    📊 Vlerësimi: (4.5/5)
🔹 Kosto totale e parashikuar për realizimin e nismës:
Masa
Kosto vjetore (milionë euro)
Burimi i Financimit
Krijimi i sistemit ligjor për mbrojtjen e pronës
2 – 4
Buxheti i Shtetit
Fuqizimi i institucioneve të administratës së pronës
3 – 5
Buxheti i Shtetit
Kompensimi për cënimet e pronës dhe kthimi i pasurisë
5 – 10
Buxheti i Shtetit
TOTAL (për 1 vit)
10 – 19
Buxheti i Shtetit
🔹 Burimet e mundshme financimi:Buxheti i shtetit mund të mbulojë shpenzimet për krijimin e sistemit ligjor, forcimin e institucioneve dhe kompensimin e pronarëve të cilët janë privuar padrejtësisht nga pronat e tyre. Kostoja mund të rritet ndjeshëm nëse kompensimet për humbjet e pasurive janë të mëdha.
⚠️ Rrezik:
  • Kompensimi i cënimeve të pronës mund të krijojë një barrë të madhe për buxhetin e shtetit, veçanërisht në rastet kur shkeljet kanë pasur ndikim të madh në pronën e individëve.
  • Mund të ketë vështirësi në ndarjen dhe vlerësimin e saktë të pasurive të humbura, veçanërisht kur ndodhin në periudha të mëparshme dhe ka pasur ndryshime të dokumenteve të pronësisë.
  1. Ndikimi Ekonomik dhe Social
    📊 Vlerësimi: (4.7/5)
🔹 Ndikime pozitive:
  • Ky propozim do të sigurojë mbrojtjen e të drejtave të pronës për qytetarët, duke i dhënë atyre sigurinë që prona e tyre do të mbrohet nga çdo formë shkeljeje.
  • Do të krijohet një sistem të drejtë dhe të qëndrueshëm për kompensimin e cënimeve të pronës, që mund të kontribuoni në ndihmën e qytetarëve që janë privuar padrejtësisht nga pasuritë e tyre.
🔹 Rreziqe të mundshme:
  • Ndërsa ky propozim ka mundësi për të përmirësuar situatën e pronësisë në Shqipëri, ai mund të hasë sfida në zbatimin dhe mbikëqyrjen e tij, veçanërisht për shkak të mundësive për manipulime dhe korrupsion në procesin e vlerësimit të pasurive.
  1. Afati i Zbatimit
    📊 Vlerësimi: (4.3/5)
🔹 Fazat e zbatimit të premtimit:
Faza
Periudha
Veprimet kryesore
Faza 1
2025 – 2026
Krijimi i mekanizmave ligjorë dhe strukturave të mbrojtjes së pronës.
Faza 2
2026 – 2027
Implementimi i procesit të vlerësimit dhe kompensimit të pasurive të cënuara.
Faza 3
2027 – 2028
Vlerësimi i ndikimit të reformës dhe stabilizimi i sistemit të mbrojtjes së pronës.
🔹 Sfida kryesore:Zbatimi i këtij propozimi mund të jetë i ngadaltë dhe i ndërlikuar, për shkak të natyrës komplekse të shkeljeve të pronësisë dhe procesit të kompensimit, që mund të kërkojë kohë dhe burime të konsiderueshme për të zbatuar plotësisht.
📌 Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 4.6/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimit
5
Situata Aktuale
4.6
⚠️
Masat për Zbatimin
4.8
Kostoja dhe Financimi
4.5
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
4.7
Afati i Zbatimit
4.3
⚠️
Ky propozim ka një indeks të lartë fizibiliteti dhe ka potencialin për të siguruar një mbrojtje të fortë të pronës private në Shqipëri. Megjithatë, mund të hasë sfida në implementimin e tij, veçanërisht për sa i përket krijimit të një sistemi efikas për vlerësimin dhe kompensimin e cënimeve të pronës. Përveç kësaj, mund të ketë kosto të larta për kompensimin e pasurive të humbura dhe mund të kërkohet angazhim i konsiderueshëm politik dhe administrativ për të siguruar që ky propozim të zbatohet me sukses
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Depolitizimi i Administratës Publike”
  1. Qartësia e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (5/5)
Analizë:Premtimi është i qartë dhe i drejtpërdrejtë, duke propozuar pezullimin e punësimeve të reja në administratën publike për sektorët ku janë marrë vendime gjyqësore për rikthimin e punonjësve të larguar. Ky propozim ka si qëllim të parandalojë pagat e dyfishta dhe të sigurojë që ata që kanë fituar luftën ligjore të rikthehen në pozitat e tyre, duke ulur gjithashtu shpenzimet e shtetit për paga.
🔹 Dobësi:Ndërsa është një propozim i qartë, mund të ketë sfida praktike në implementimin e tij, veçanërisht për sa i përket menaxhimit të administratës dhe garantimit të rikthimit të drejtë të punonjësve.
  1. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
    📊 Vlerësimi: (4.7/5)
Analizë:Aktualisht, administrata publike është shpesh e politizuar dhe ka pasur raste ku punonjësit e larguar kanë fituar vendime gjyqësore për rikthim, por ndodhin vonesa në implementimin e këtyre vendimeve. Kjo ka krijuar një situatë ku punonjës të rinj janë punësuar në pozita të tilla, duke krijuar pagat e dyfishta. Ky propozim përpiqet të zgjidhë këtë problem, duke siguruar se shpenzimet për paga të shtetit të jenë më të qëndrueshme dhe të drejta.
🔹 Probleme të mundshme:
  • Sfida kryesore është identifikimi i sektorëve dhe pozita të sakta ku ka vendime gjyqësore, si dhe menaxhimi i asaj çfarë do të ndodhë me ata që janë të punësuar në mënyrë të paligjshme ose që kanë fituar vendime gjyqësore për rikthimin e tyre.
  • Një vështirësi tjetër është sigurimi i një administrate efikase që mund të menaxhojë këto ndërlikime pa krijuar vonesa ose keqadministrim.
  1. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (4.5/5)
Analizë:🔹 Monitorimi dhe analizimi i vendimeve gjyqësore:Në fazën fillestare, do të jetë e nevojshme një analizë e thelluar për të identifikuar të gjitha vendimet gjyqësore që prekin punonjësit që janë larguar dhe duhet të rikthehen në pozitat e tyre.
🔹 Pezullimi i punësimeve të reja:Ky hap kërkon krijimin e një mekanizmi të mbikëqyrjes për të siguruar që pozitat e punës janë të mbushura vetëm në rastet kur është vërtet e nevojshme dhe nuk ka një vendim gjyqësor që e kundërshton këtë.
🔹 Rikthimi i punonjësve të larguar:Një proces i saktë dhe transparent duhet të vendoset për rikthimin e punonjësve që kanë fituar vendime gjyqësore, pa krijuar vonesa dhe me respektimin e të drejtave të tyre ligjore.
  1. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
    📊 Vlerësimi: (4.3/5)
🔹 Kosto totale e parashikuar për realizimin e nismës:
Masa
Kosto vjetore (milionë euro)
Burimi i Financimit
Implementimi i procesit të verifikimit të vendimeve gjyqësore
1 – 2
Buxheti i Shtetit
Monitorimi i pezullimit të punësimeve të reja
1 – 2
Buxheti i Shtetit
Menaxhimi i procesit të rikthimit të punonjësve të larguar
1 – 3
Buxheti i Shtetit
TOTAL (për 1 vit)
3 – 7
Buxheti i Shtetit
🔹 Burimet e mundshme financimi:Buxheti i shtetit do të mbulojë shpenzimet e administratës dhe implementimin e mekanizmave për verifikimin dhe monitorimin e vendimeve gjyqësore, si dhe procesin e rikthimit të punonjësve të larguar.
⚠️ Rrezik:
  • Implementimi mund të ketë kosto të fshehura dhe mund të ndodhin vonesa në rikthimin e punonjësve, që mund të rrisin ndjeshëm shpenzimet për pagat dhe menaxhimin e administratës.
  1. Ndikimi Ekonomik dhe Social
    📊 Vlerësimi: (4.6/5)
🔹 Ndikime pozitive:
  • Ky propozim ka për qëllim të ulë shpenzimet e tepërta të shtetit për paga dhe të sigurojë një administratë publike më të drejtë dhe më të ndershme.
  • Do të ndihmojë në krijimin e një sistemi më të qëndrueshëm dhe më të përgjegjshëm për punësimin në administratën publike.
🔹 Rreziqe të mundshme:
  • Ndryshimi i administratës mund të sjellë ndërlikime në zbatimin e procesit të rikthimit të punonjësve, si dhe sfida me menaxhimin e administratës për të ruajtur efikasitetin dhe shërbimet ndaj qytetarëve.
  1. Afati i Zbatimit
    📊 Vlerësimi: (4.2/5)
🔹 Fazat e zbatimit të premtimit:
Faza
Periudha
Veprimet kryesore
Faza 1
2025 – 2026
Identifikimi dhe verifikimi i vendimeve gjyqësore për rikthimin e punonjësve të larguar.
Faza 2
2026 – 2027
Implementimi i pezullimit të punësimeve të reja dhe monitorimi i procesit.
Faza 3
2027 – 2028
Përfundimi i rikthimit të punonjësve dhe vlerësimi i ndikimit të reformës.
🔹 Sfida kryesore:Për shkak të natyrës të ndërlikuar të administratës publike dhe të vendimeve gjyqësore që mund të krijojnë vonesa, ky propozim mund të kërkojë më shumë kohë për t’u zbatuar plotësisht.
📌 Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 4.5/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimit
5
Situata Aktuale
4.7
⚠️
Masat për Zbatimin
4.5
Kostoja dhe Financimi
4.3
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
4.6
Afati i Zbatimit
4.2
⚠️
Ky propozim ka një indeks të lartë fizibiliteti dhe ka potencialin për të ulur shpenzimet për paga dhe për të siguruar një administratë publike më të drejtë dhe të paanshme. Megjithatë, mund të hasë disa sfida për sa i përket zbatimit të tij, duke përfshirë administrimin e procesit të rikthimit të punonjësve dhe menaxhimin e administratës publike.Implementimi do të kërkojë angazhim të madh politik dhe administrativ, por mund të ketë përfitime të mëdha në nivelin ekonomik dhe social.
Indeksi i Fizibilitetit të Premtimit për “Depolitizimi i Administratës Zgjedhore”
  1. Qartësia e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (5/5)
Analizë:Premtimi është shumë i qartë dhe konkret. Ai propozon depolitizimin e administratës zgjedhore duke krijuar një sistem me lista të hapura, ku qytetarët mund të zgjedhin drejtpërdrejt kandidatët, për të eliminur ndikimin politik në këtë administratë. Kjo ka si qëllim të inkurajojë transparencën dhe të zvogëlojë korrupsionin, duke përmirësuar përgjegjshmërinë e sistemit zgjedhor.
🔹 Dobësi:Megjithëse është i qartë, zbatimi mund të kërkojë ndryshime të thella në ligje dhe procese administrativë që mund të ndeshin me rezistencë nga aktorë të brendshëm të sistemit politik të vendit.
  1. Situata Aktuale dhe Problemet Kryesore
    📊 Vlerësimi: (4.5/5)
Analizë:Aktualisht, administrata zgjedhore është e politizuar dhe shpesh ka pasur ndikim të konsiderueshëm nga partitë politike në Shqipëri. Kjo ka sjellë shqetësime për transparencën dhe integritetin e zgjedhjeve, duke përfshirë ndikimin e paligjshëm dhe manipulimin e procesit zgjedhor. Ky propozim mund të hasë në rezistencë nga partitë që përfitojnë nga sistemet aktuale.
🔹 Probleme të mundshme:
  • Ndryshimi i sistemit zgjedhor dhe implementimi i listave të hapura mund të shkaktojë tensione politike, sidomos nga ana e partive që mbështeten në kontrollin e administratës zgjedhore për të ruajtur përfitimet.
  • Vështirësi në krijimin e një sistemi të besueshëm dhe të paanshëm që do të mundësojë zgjedhjen e kandidatëve në mënyrë të drejtë.
  1. Masat e Nevojshme për Zbatimin e Premtimit
    📊 Vlerësimi: (4.6/5)
Analizë:🔹 Reformimi i ligjit zgjedhor:Një ndryshim i ligjit zgjedhor është i nevojshëm për të mundësuar listat e hapura dhe për të garantuar që administrata zgjedhore të jetë tërësisht e depolitizuar. Ky hap do të kërkojë miratimin nga shumica e partive politike dhe mund të ketë sfida të konsiderueshme për t’u realizuar.
🔹 Krijimi i mekanizmave të paanshëm për administratën zgjedhore:Për të siguruar që administrata zgjedhore të jetë e depolitizuar, do të kërkohet krijimi i një trupi të pavarur që të mbikëqyrë proceset zgjedhore dhe të garantojë paanësinë e administratës.
  1. Kostoja e Projektit dhe Burimet e Financimit
    📊 Vlerësimi: (4.2/5)
🔹 Kosto totale e parashikuar për realizimin e nismës:
Masa
Kosto vjetore (milionë euro)
Burimi i Financimit
Reforma e ligjit zgjedhor
2 – 4
Buxheti i Shtetit
Krijimi i trupave të pavarur dhe administratës së paanshme
3 – 5
Buxheti i Shtetit
Implementimi i sistemeve të reja për lista të hapura
1 – 2
Buxheti i Shtetit
TOTAL (për 1 vit)
6 – 11
Buxheti i Shtetit
🔹 Burimet e mundshme financimi:Buxheti i shtetit do të mbulojë shpenzimet për ndryshimet ligjore dhe krijimin e strukturave të pavarura për administratën zgjedhore. Megjithatë, ky propozim mund të ketë një ngarkesë të konsiderueshme për buxhetin, veçanërisht në fazat fillestare të implementimit.
⚠️ Rrezik:
  • Ka mundësi që ky propozim të krijojë një sfidë për administratën, pasi do të kërkohet një investim i madh në trajnime dhe zhvillimin e infrastrukturës për zbatimin e sistemit të listave të hapura.
  1. Ndikimi Ekonomik dhe Social
    📊 Vlerësimi: (4.7/5)
🔹 Ndikime pozitive:
  • Ky propozim do të mundësojë një sistem më transparent dhe më të drejtë zgjedhor, duke rritur besimin e qytetarëve në proceset zgjedhore dhe duke siguruar që ata të kenë mundësi të zgjedhin kandidatët sipas preferencave të tyre.
  • Do të kontribuojë në forcimin e demokracisë, duke zvogëluar ndikimin e korrupsionit dhe manipulimin politik.
🔹 Rreziqe të mundshme:
  • Zbatimi i këtij propozimi mund të shoqërohet me rezistencë nga aktorë politikë të cilët mund të përfitojnë nga status quo-ja e aktuale.
  • Niveli i informimit të qytetarëve dhe mundësia e keqpërdorimit të sistemit mund të ndikojnë në efektivitetin e listave të hapura.
  1. Afati i Zbatimit
    📊 Vlerësimi: (4.4/5)
🔹 Fazat e zbatimit të premtimit:
Faza
Periudha
Veprimet kryesore
Faza 1
2025 – 2026
Ndryshimi i ligjit zgjedhor dhe krijimi i një trupi të pavarur për administratën zgjedhore.
Faza 2
2026 – 2027
Implementimi i sistemeve për lista të hapura dhe trajnimi i administratës zgjedhore.
Faza 3
2027 – 2028
Vlerësimi i implementimit të sistemit dhe përmirësimi i tij nëse është e nevojshme.
🔹 Sfida kryesore:Ky propozim mund të hasë vështirësi të konsiderueshme për t’u zbatuar në një periudhë të shkurtër, duke marrë parasysh ndërlikimet e ndryshimeve ligjore dhe sistematike dhe rezistencën nga partive që përfitojnë nga administrata e politizuar. Zbatimi mund të kërkojë kohë dhe mund të ndeshë në sfida politike, sidomos në një sistem të polarizuar politik.
📌 Vlerësimi Final – Indeksi i Fizibilitetit: 4.5/5
Kategori
Vlerësim
Simboli
Qartësia e Premtimit
5
Situata Aktuale
4.5
⚠️
Masat për Zbatimin
4.6
Kostoja dhe Financimi
4.2
⚠️
Ndikimi Ekonomiko-Social
4.7
Afati i Zbatimit
4.4
⚠️
Ky propozim ka një indeks të lartë fizibiliteti, por mund të përballet me sfida në aspektin e ndryshimeve ligjore dhe administratës së zgjedhor. Megjithatë, depolitizimi i administratës zgjedhore dhe implementimi i një sistemi me lista të hapura janë hapa të rëndësishëm për të përmirësuar transparencën dhe efikasitetin e sistemit zgjedhor në Shqipëri.Sfidat kryesore për zbatimin e këtij propozimi do të jenë mbështetja e politikës, ndryshimet ligjore dhe administratën e nevojshme për realizimin e tij
NULL